søndag den 2. maj 2021

Guddommelig træning

Fuldt fokuseret ekvipage (foto: Camilla)

Det startede i Hvalsø, hvor først Otto, siden Max, skulle træne rally hos Camilla Schapel (Absolut Hund).

Otto: (foto: Camilla)

Otto var MEGET optaget af underlaget, og jeg var bestemt ikke skarp nok i mine kriterier i første runde, hvor vi gik min egen øvet bane fra 31. marts 2021. Camilla og jeg fik talt om kriterierne – og i anden runde, hvor jeg havde sænket kriterierne, gik alt fint, og jeg fik det flotteste fokus.

Max (foto: Camilla)

Inden jeg skulle gå med Max (ekspertbanen fra 31. marts 2021) fortalte jeg Camilla om mine kriterier baseret på læringen i fredags i Zakkai. Meget stikordsagtigt var de: ”plads”, hvis Max var på vej væk, ”Max plads”, hvis foregående ikke virkede, sænkede skuldre, ro på hænderne. 

Vi gik en rigtig fin bane, faktisk superflot. Efter feedback om nogle detaljer, gik vi det meste af banen igen, vi aftalte at Camilla skulle bestemme hvornår vi stoppede. 

Max og jeg var 100 % i boblen, og gik en drøm af en bane!!! Jeg kan ikke mindes, at jeg har gået så god en bane til træning, og det var så fed en fornemmelse. Max var 100 % på, der var ingen lyd, og vi kan ikke gå bedre … uha hvor var det fedt.

Camilla skrev til mig senere: ”I gik så flot sammen i dag, det hele gik op i en højere enhed, det var en fornøjelse at se😍”, og det er hvad der er sige om den sag 😉 

Det bedste af det hele er, at jeg kan rekonstruere hele forløbet: overvejelser, opvarmning, de sidste 30 sekunder før vi gik på banen osv.

Jeg kørte hjem med de allerbedste følelser indeni: to dejlige træningstimer, og ikke mindst en Max, der strålede, og gav mig et mentalt boost af den anden verden.

Tusind tak til Camilla for fantastisk træning og superanvendelig feedback. 

Jeg fik en hurtig frokost, og så tog Otto og jeg til Rødovre, hvor vi havde en aftale med Mia Rasmussen om en enetime i Nose Work. Otto og jeg skal op i NW1 13. maj, vi mangler i den grad træning, så aftalen var at afprøve de forskellige NW1-øvelser og så tage den derfra.

(Foto: Mia)

Beholdersøg. Det første var ikke godt, jeg startede ikke Otto ordentligt, og fik hurtigt lavet fejlmarkering. Mia gav tips om startsignaler/-ritualer, og det arbejdede jeg med resten af timen. Dagens allersidste søg var også et beholdersøg, og Otto startede perfekt, og jeg fik markeret korrekt uden problemer.

Køretøjssøg. Vi lavede et på min bil, og det gik fint. Jeg var dog ikke nok opmærksom på, at han var ude at samle fært på et tidspunkt, og jeg skal arbejde med at han bliver nede. Men superflot arbejde af Otto og fin markering.

Indesøg. Det havde vi ikke rigtigt mulighed for, men Mia havde lavet et under et halvtag. Otto arbejdede igen fint og lavede en flot markering. 

Udesøg. Det fik vi arbejdet mest med, og det gik fra godt til fantastisk 😊 Otto arbejder meget koncentreret og systematisk, og jeg skal bare nære mig, så skal han nok finde kilden. Der var flere ganske svære søg, som han løste på flot vis. 




Der var bl.a. et på ovenstående område. Otto gik først til risten og tjekkede den, mod porten ud mod vejen, drejede til højre og på ingen tid finsøgte han et område og markerede! Midt i prik! 

Og så var der et søg, hvor søgeområdet var et stort indhegnet område, indgangen var lågen, og jeg satte Otto i gang. Den åbne låge blev undersøgt grundigt ind- og udvendigt, Otto gik ind og lige til højre/for neden for indgangen blev kilden markeret. Jeg var ved at eksplodere af stolthed, for det var bare så flot arbejdet af Otto. Et ikke helt enkelt tærskelsøg løst på flotteste vis. 

Hvad skal jeg arbejde med: starter generelt (evt. startsignal pr. øvelse?), linehåndtering, afstand til Otto, bevægelse mens der søges, blive ved med at give Otto tid, at søge lavt på køretøj … 

I bund og grund var jeg vildt imponeret af Otto, som efter en lang træningspause var suverænt dygtig. 

Min selvtillid fik et boost af de helt store, og fuldendte en fantastisk træningsdag. 

Tusind tak til Mia for perfekt tilrettelagt træning og superpræcis og anvendelig feedback.

Ingen kommentarer: