torsdag den 12. august 2021

Sommerferie del 6/Bornholm og rallyplaner

Mellem Listed og Svaneke

I dag kom vi hjem efter en skøn miniferie på Bornholm 😊

I går fik vi igen den flotte morgenmadsbuffet på hotellet.

Jeg havde overtalt Kirsten til at vi skulle gå fra Listed til Svaneke og retur langs kyststien, en dejlig tur, med et kort ophold i Svaneke, hvor Kirsten købte vand, mens jeg savlede over Vinøst spise- og vinkort.

Turen gik videre til Nexø hvor vi handlede i Bornholms Keramikfabrik Harbour Shop og fik den skønneste is hos Chris & Mario.

Vi kom til at gå forbi Bager Mortensen og købte en Napoleonskage og en medalje, som vi spiste på værelset. Det er formidable kager, og en skøn erstatning for frokost …

Vi nåede også at komme i vandet!

Til aften fik vi Fiske- og skaldyrsbuffet på hotellet, vi startede med et glas champagne og ellers tog vi for os af retterne. En masse små delikate retter, et bjerg af hummer, jomfruhummer og krebs, et udsøgt dessertbord med 4-5 forskellige delikatesser og 3-4 forskellige oste. Meget lækkert.

I dag var sidste dag på Bornholm i denne omgang, den startede med en sidste morgentur langs vandet.

Efter morgenmaden gik turen omkring Konditor Bageren for at købe brød og derefter til Allinge Røgeri for at købe rejer, aftensmaden indkøbt fra morgenstunden.

Vi var også omkring Hammershus Fairtrade, hvor Kirsten handlede lidt.

Vi var i Hammer Havn bare for at nyde stemningen og udsigten.

Vi sluttede i Rønne for at få en softice hos Kjærstrup, og så var vi klar til at køre hjem.

Det var dejligt at få hundene hjem igen, de har haft det rigtigt godt på Raarisegaard

Begge hundene er dødtrætte og især Otto er da helt færdig. Godt vi ikke har nogen planer i morgen 😉

Min tre ugers ferie lakker mod enden, og de sidste dag er sat af til rally. Weekenden er for mig et af årets absolutte højdepunkter, de danske udtagelseskonkurrencer til landsholdet i rally 2021. 18 ekvipager har tilmeldt sig, og de skal igennem to kvalifikationsprøver lørdag, en søndag, og de 15 ekvipager som har flest point ved to prøver, kommer i finalen søndag, hvor top-5 kommer på landsholdet, nr. 6 og 7 bliver reserver. Det praktiske er afklaret med Lonni de sidste par dage, så jeg tror der er styr på det hele.

Som man har kunnet læse i mine sidste blogindlæg, har jeg landsholdsambitioner, og det har medført at jeg spekuleret en del over måden, det danske landshold udtages på. Jeg synes, det er en meget reel måde, det sker på. De bedste ekvipager efter 4 prøver i en weekend, det minder ret meget om selve NM. Prøverne er annonceret længe i forvejen, kriterierne er kendte, og så må det briste eller bære for de enkelte ekvipager.

Min egen træning er på kort sigt tilrettelagt i forhold til DM. Planlægningen af træning med starter er ikke blevet den store succes, det er kun blevet til den ene træning med Liv, som er beskrevet i Sommerferie – del 2. Så jeg klør på med selvtræning de kommende uger.

Der er nogle enkelte dele af inputtet fra Ida, som jeg tager i brug umiddelbart, andet, som kommer til at vente til efter DM, af den enkle grund, at jeg ikke vil skabe unødvendige problemer lige op til DM.

Men efter DM gælder ingen undskyldninger/forklaring: Så bliver bl.a. tissetrængende og Lucky Luke en integreret del af træningen.

Nogle hovedpunkter, som allerede begynder at ligne et temmelig godt input til en fornuftig træningsplan:
  • Fortsætte med øvelser før start og øvelse efter start, så der belønnes for at gå på banen, uden for dommerens bedømmelse (Helle)
  • Arbejde med at gøre præcision i vendinger til den naturlige måde at gå på, tissetrængende og Lucky Luke vendinger skal være rutine (Ida)
  •  Udvikle det mentale mindset, alt er træning
  • Fortsætte holdtræning hos Camilla og Johanna og individuel træning med mange, men hele tiden være tro mod ovenstående principper
  • Deltage i en masse officielle danske prøver, for at afprøve alt muligt, men med FORBUD mod at tænke point/resultater/placeringer
  • Som foregående med svenske, fordi svensk rally ligger tættest på nordisk og det vil give bedst mulige billede fra konkurrencesituationer af vores niveau