søndag den 3. april 2022

Rally i Ølstykke med Max og Otto

 

I dag stod der rallyprøver i Ølstykke på programmet. Jeg havde sikret mig aftaler om at få videofilmet begge prøver (tusind tak Amanda!) og prøverne er blevet analyseret grundigt. Tak til Amanda, Karina og Liv for kommentarer.

Otto startede først i øvet klasse. Det var en svær bane for os, med fristende underlag og meget fristende 8-tal, men vi fik arbejdet os godt igennem = jeg støttede ham fint. En ommer på en bakning og på en snur rundt (sidstnævnte fordi det ser ud som om han forventer belønning første gang). Da han smuttede ind i teltet skruede jeg op for stemmen, han kunne finde på at lette ben ☹, men bagefter gik han super.

Opsummering: Han hoppede mindre end normalt, han mistede et par øvelser fordi han mistede fokus, så det skal der arbejdes med. Han arbejdede bedst efter turen i teltet, måske fordi jeg slappede mere af?

   

Max, ja prøv at se banen. 

Karina: ”Max lignede en der sagde nej tak til at gå på banen og du forsøger meget fint at få ham klar, men han ligner ikke en der bliver helt overbevist. Han laver jo mange flotte ting men det ligner på mig at han laver nogle fejl fordi han er lidt træt/“slukket”. Til gengæld synes jeg han kommer gradvist mere på og bliver mere afslappet i løbet af banen.” 

Liv: ”virker ikke helt oplagt inden I går på banen. Jeg synes af hvad jeg kan se på videoen at I laver mange fine ting, især husker jeg hans 90 grader vending, hvor han er lynhurtig i sin bagpartskontrol og bare følger dig 100% - total lækkert!! Der er nogle ærgerlige ommere, men dem har du nok et bedre bud på hvad der sker.” 

Ja, det er tre ommere er analyseret bagfra og forfra og måske timer jeg kommandoen forkert ved øvelse 2, måske er jeg for utydeligt ved snur indad, måske er jeg for uklar ved dæk undergang – alle tre øvelser som ”normalt” sidder i skabet. Men det gjorde så ikke i dag. 

Jeg har fået håndteret ærgrelsen og er videre, eller som jeg selv formulerede det ”Så vi er tilbage ved at det er mig, og starterne”. 

Det var de sidste kvalifikationsprøver til DM 2022 jeg deltager i med Max og Otto. Max skulle være ret sikker på at komme til DM, selvom vi er rykket ned på 10. pladsen på kvalifikationslisten med vores ”kun” 198 point. Otto kommer ikke til DM, og det er ganske fair, vi er slet ikke klar til det.

Ingen kommentarer: