søndag den 17. juli 2022

Lazy Sunday afternoon

Fuldt fokus fra Max (foto: Liv)

Lazy Sunday afternoon
I've got no mind to worry 
I close my eyes and drift away-a

Fuld intensitet i legen (foto: Liv)

Torsdag træning i Herringløse Agilitycenter med Liv. Jeg havde lavet en bane med lang indgang, 8 øvelser, og kriteriet var fuld bane på venstre side, og derefter stillingtagen til ditto på højre side. Helhedstræning uden ommere, som jeg brød, fordi dobbeltspring ro tilbagespring drillede, det vender jeg tilbage til.

Fuldt fokus fra Max (foto: Liv)

To fede baner og fantastisk fokus fra Max. Jeg har fået den mest fantastiske mentale ro over de starter, og det er guld værd. Specielt indgangen til den anden bane synes Liv var fantastisk. Hun tog en del fotos, jeg har valgt et par ud, hvor man kan se det fede fokus 💓

Dobbeltspring blev specialtrænet. Problemet er, at Max placerer sig yderligt når han vender, så han kan stå så skævt, at han ikke tager tilbagespringet (det er en dansk øvelse, ikke en nordisk). Det viste sig at han placerede sig afhængig af Livs placering (!) og også ud fra hvordan jeg stillede mig ved springet. Og så tog han da også i første omgang agilityringen frem for det andet spring 😉 Jeg tror der er styr på det nu, men det skal bestemt trænes yderligere.

Otto var naturligvis med, og vi sluttede af med at gå den fulde bane uden lyd og med to små hop - og med det mest vidunderlige fokus 💓

Himmelsøen i Roskilde

Fredag. Ingen træning. Tur omkring Himmelsøen.

Lørdag. Turen gik til svenskernes nyerhvervede sommerbolig i Kristianstad. Hundene var meget i centrum. 

Leos portræt af farfar

Jeg fik taget et billede af Leos fine tegning af mig. 

Hundeluftning kombineret med plukning af hindbær og blåbær

Dagens største drama opstod, da vi gik tur. Jeg gik forrest med Max og var lidt foran Leah, som gik med Otto, og de andre. Pludselig reagerede Max, jeg vendte mig og så en stor (større end Max) hare meget tæt på, holdt ekstra fast og råbte til dem bagved: Hold fast! Otto hev håndtaget til flexlinen ud af hånden på Leah, Kirsten råbte stop, og Otto stoppede 😊


Søndag. En cykeltur fra morgenstunden.


Derefter en tur med hundene i arealet ved Køge Nord Sport Center og Rishøj Stadion.

Jeg har i løbet af ugen fået udarbejdet/finpudset rallybanerne til den kommende uge: Én bane til Beagle Klubbens prøver i Karrebæksminde den 21. juli, og tre til 5-dobbelte prøver på Bornholm 22.-24. juli arrangeret af DcH Aakirkeby i samarbejde med specialklubben for belgiske hyrdehunde. Liv og jeg deler en enkelt prøve fredag, og dømmer hver en fuld prøve lørdag og søndag.

Vi er i fuld gang med at udveksle noter om et spotkursus, som vi har lovet at afholde lørdag, om håndtering af konkurrencenerver.

Jeg har i længere tid gået med overvejelser om mål både hundemæssige og øvrige efter NM; det er ikke noget der presser sig på, men jeg er helt bevidst om, at de skal være  på plads om ikke så længe, så NM (og DM inden for den sags skyld), ikke pludselig virker som slutmål ...

Ingen kommentarer: