torsdag den 20. oktober 2022

Liv efter NM

En vidunderlig onsdag morgen ❤️

Det herlige ved at skrive en blog helt privat er bl.a. at jeg selv kan fastsætte reglerne, bare jeg holder mig indenfor lovens rammer. Mens jeg går i gang med dette indlæg kører en masse tanker rundt i hovedet. De ender med at udmønte sig i noget mere konkret, eller forsvinde, men lige nu véd jeg ikke, hvor det ender. Så masser af stikord.
  • Om 36 dage er det dagen før Max og jeg skal debutere ved NM i rally.
  • Jeg har fulgt træningsplanerne nøje. Jeg synes vi er lige hvor vi skal være.
  • Prøverne på Samsø bekræftede det.
  • Helles besked dagen efter: ”Du og Max var gode i Ringsted – men endnu bedre i går. NU ER I DER 😊” var skøn at modtage.
  • Brians ros af sidestep ved første prøve perfekt timet!
  • Træning hos Johanna tirsdag, Max og Otto trænet inden for samme time, to timer er bare for meget, hvor jeg er nu.
  • Nexi-opgaverne giver masser af energi, jeg havde næsten (!) glemt hvor sjovt mit fag kan være 😉
  • 2 x 2 prøver før NM. 2 x Mästerklass i Trelleborg, det bliver skønt, 33 pr. klasse, større end NM.
  • Dobbelt championklasse 19.11, mit eget arrangement, fedt lige at lande med en konkurrence inden NM. Otto er også tilmeldt 2 x Ø, husk at dette er for sjov!
  • Træning med forstyrrelser i forskellige miljøer aftalt med Liv. Husk at være skarp på kriterier!
  • DM næste år er droppet som udøver, jeg har sagt ja tak til at dømme!
  • Huske at offentliggøre første DM 2023-kvalifikationsliste, når 2.10, 16.10 og 23.10 er færdigmeldt – så er både Max og Otto med 😉
  • Max og jeg fortsætter i championklasse, Mästerklass, Nordisk klasse. Ingen mål, kun at NYDE at vi har det så dejligt sammen.
  • Hvad med Otto? Han er bestemt ikke glemt.
  • Han går bedre og bedre, Samsø var fed på flere måder. Otto var mindre påvirket af underlag og omgivelser end Max. Det er ”kun” præcision i fri ved fod, og hoppen/lyd vi skal have fokus på.
  • Træning hos Johanna og Karina reduceres til én ugentlig time hos hver, hvor jeg veksler mellem hundene, det er for meget med 2 x 2 timer og 1 times NW på to dage.
  • NW vigtigt, fordi både Otto og jeg synes det er megaskønt. Næste prøve 22.10.
  • Vi skal have gang i aflæring af slikkeadfærd. Johanna har givet mig vejledningen, det er bare at gå i gang – og bevise at jeg tror på det.
  • Hvis/når guldtitlen er på plads, så hold fast i NW1, indtil slikkeadfærd er væk.
  • Sirius rally begynder afleveret i går, det var ikke helt let, der er ting vi skal arbejde med.
  • Vi går i gang med Sirius øvet, ikke pga. titlen, men fordi det er præcis træning i forhold til hvad jeg drømmer om med Otto.
  • Overvej et begynder LP-hold med fokus på positioner, eller stol på dig selv, du kan jo godt!
  • Hold fast i rally øvet indtil vi er skarpe. DM og ÅH er ikke dumme mål, heller ikke i øvet klasse.
  • Husk at al den træning og alle de prøver du tilmelder, er noget du gør for dig! Mærk efter, at det er vigtigt – hvis ja, så fortsæt, hvis nej, så drop det. Hundene synes du er fantastisk, uanset om I går til træning eller laver alt muligt andet.
  • Dig selv, hav endnu mere fokus på helbredet, der er meget du kan gøre selv.
  • Pension: Du har mærket efter, det er ikke dig at gå på pension. Gå all in på opgaverne i Nexi og mærk løbende efter, hvordan det føles. Når du er 70 vil ingen undre sig over at du vil stoppe. Hvis du fortsætter, er det fordi det betyder noget for dig, og det gør det, hvis du véd, du gør en forskel.
  • Rallyudvalg og alt det der … Du nyder det, fortsæt. At dømme dansk og nordisk. At være i DKK, NKU, FCI, der hvor tingene sker. Få de næste NM med, det første VM, det første …
  • Husk at ALT det ovenfor betyder at du lever, at Liv er det vigtigste.

Ingen kommentarer: