torsdag den 16. november 2017

Ferie, klip, valg mv.

 

Der er ikke så spændende at tage godmorgen-billeder for tiden, for det er for mørkt på stranden, så i dag blev fotoet taget fra Nets’ parkeringsplads.



Min screensaver så meget tillokkende ud, men hvor er det billede fra?

Efter at jeg er blevet pensionist er der godt nok kommet gang i nogle af mine projekter på arbejde, det er bestemt positivt, meget spændende og alt andet end kedeligt.

Jeg fik tjekket min feriekonto, og efter at have placeret jule- og påskeferie har jeg stadig 9 feriedage til gode, et dejligt luksusproblem.

Jeg tog direkte fra arbejde til Solrød Centret, blev klippet (pensionistpris) og gik videre til Rådhuset hvor jeg stemte til kommunalvalg og regionsrådsvalg.

Jeg fik den mest fantastisk søde besked, som jeg blevet meget, meget glad for og meget rørt over.

Der kom en dejlig mail fra DKK, vores HTM-prøve den 30. juni 2018 er godkendt som landsholdsudtagelse!

I dag var det Max’ tur til at komme til træning, sidste runde på Johannas Mixhold. Max havde taget en ikke helt skarp fører med i dag, jeg gjorde ikke, som jeg har lært på modul 1 af Effies kursus, hvilket Max ikke var tilfreds med :-( Jeg havde heller ikke forberedt, hvad jeg ville. Det endte naturligvis med det fornuftige, at tage HTM-programmet uden musik, og få identificeret fokusområder til den kommende træning. Der var et par der skreg til himmelen: starten – Max er så lidt vild med at ligge dæk, og når jeg så ser på fotos og roder med hat, er det en kæmpeudfordring for ham. Og så er der frontpositionen, aka P2, som er vores fokusområde nu, for i almindelig gang er det helt klart den svageste af hans positioner.


Hjemme ventede en skøn flæskesteg, med meget sprøde svær og fantastisk rødkål, det fortjente en snaps (Braunstein juleakvavit) og en øl (Svaneke American Lager).

Konklusionen på dagen hundetræningsmæssigt: Jeg skal have opdateret træningsplanen for begge hunde, og jeg véd jo præcis hvad der skal arbejdes med, udover motivation, og hvordan det skal gøres. Og hvad er mere oplagt end at bruge de kommende måneder til det, når jeg nu har valgt holdtræning fra?

Ingen kommentarer: