tirsdag den 21. november 2017

Nose Work – og en speciel roset



I dag var Lille Bjørn jeg igen til Nose Work træning på Meretes øvet hold i Viby. Det gik rigtigt godt igen, han arbejdede flot og jeg var en god fører, klik godbid til os begge to.

Jeg var meget imponeret af især hans arbejde med høje søg – for andre ser de måske ikke så høje ud, men når man er så lille som Lille Bjørn, så skal der ikke meget til før han skal arbejde hårdere og højere for at markere kilden, og det gjorde han superflot. Bare se ovenstående foto, der var ingen slinger med at finde og markere dén kilde.

I de små lokaler arbejdede han også rigtigt flot, de var i det første og andet to kilder, og den anden skulle der arbejdes lidt hårdere for begge steder, men han arbejdede godt stort set hele tiden, lidt animering når han gik i stå, og så gik han i gang igen. Søget på toilettet (en kilde) var også superflot.

Det er rigtigt hyggeligt og forstærkende at bruge de sidste 5 minutter til at tale om de bedste oplevelser til træningen, og så kunne nævne en hel masse.

Jeg bliver helt glad af at tænke på, hvor meget der er sket for Lille Bjørn og mig i år. Debuten i championklasse i rally og de resultater, han har opnået dér, er en ting. Men dertil kommer så debut i HTM1, start på Nose Work og snart debut i FS1, det er altså skønt med en alsidig og arbejdsivrig hund, som konstant er motiveret, når vi træner – det er kun når vi skal tilbage i bilen, at halen ryger ned …


Som en ekstra bonus fik jeg en roset, som jeg havde glemt at jeg skulle have. På den fantastiske weekend på Samsø hjembragte Lille Bjørn og Max i alt 6 rosetter, men Max havde nr. 7 til gode, nemlig den roset som Samsø Hundesport/Border Collie Klubben giver, hvis man får et supercertifikat. Med Merete som sendebud fik jeg den til aftenens træning, og jeg siger tusind tak til arrangørerne af rally på Samsø. For selvom weekenden for altid vil fremstå som en magisk weekend, er det alligevel prikken over i’et med en flot roset, med Max’ navn påtrykt.

Ingen kommentarer: