tirsdag den 23. august 2011

Engagement en masse



Et rigtigt dårligt foto af to af stjerneinstruktørerne i Sydkystens Hundeskole: Marie Veje Gormsen og Susanne Jervin
I går var Max og jeg til anden gang Foundation træning hos Johanna. Max er meget hurtigt opfattende, så jeg skal virkelig være på dupperne – yes! Dagens øvelser var baljeøvelsen, setup, tandvisning, In Da Box og indkald. In Da Box fangede Max straks, og jeg arbejder nu med afstand og at holde position (stå). Baljeøvelsen gik lidt sejere … Generelt gør Max meget hurtigere fremskridt, det er tydeligt at der er sket rigtigt meget med ham den sidste uge. Johannas engagement er uforligneligt! God og præcis feedback, ideer  at arbejde videre med og masser af forstærkning til eleverne. Godt!!!!

I dag startede Megan og jeg dagen på Hasselgaard Træningscenter med Annie, Sidsel og Majbrit og trænede rally i en time inden vi alle skulle videre på arbejde. Vi fik rigtigt arbejdet med sideskift, dobbeltspring, bakninger, tunnel, sære slalomer og spiraler osv. God måde at starte dagen på, og Megan var virkelig skøn at arbejde med. Og dejligt at træne sammen med andre der er mindst lige så engagerede i nørdede rallydetaljer.
Megan kom med på arbejde, og jeg havde hende ude til to korte træningspas med fokus på sideskift og fremsending til kegle. En ren fornøjelse at arbejde med hende.
Til aften stod den på teori i Sydkystens Hundeskole, hvor Marie og Susanne havde fælles teori for to hvalpehold og to begynderhold for voksne hunde. Jeg er med som deltager på et af Maries hvalpehold med Max, er medinstruktør på Maries andet hvalpehold og underviser derefter på et begynderhold for voksne hunde.
Det er første gang jeg oplever Marie og Susanne sammen som undervisere og det var godt. Rigtigt godt. Fantastisk godt. Teorien handler om vores træningsmetoder, herunder information om klikkertræning, indlæringsprincipper og lidt praktisk om træningen. Marie stod for det meste af gennemgangen, mens Susanne og Kellie supplererede og demonstrerede. Og de fungerede alle tre fantastisk sammen. De kom rundt om alt væsentligt, svarede flot på alle spørgsmål og engagementet og entusiasmen lyste ud af dem alle.
Jeg er ikke helt upartisk, men jeg synes det var en verdensklasse introduktion til positiv træning med brug af klikker og jeg er meget meget stolt af at have Marie og Susanne med i instruktørgruppen i Sydkystens Hundeskole!

Ingen kommentarer: