søndag den 1. juli 2012

Oprydning og forberedelse


Endnu en dag uden nogen planlagte hundeaktiviteter. Og da det samtidig blev en skøn, varm dag, besluttede vi os for at fokusere på lidt tiltrængte oprydningsaktiviteter. Meget pinligt har vi slet ikke fået gjort noget ved drivhuset i år – men i dag skulle det være. Jeg startede med at købe seks plantesække og hente morgenbrød. Efter morgenmaden tog vi til Gartneri Toftegaard og købte bl.a. 8 chiliplanter, og så hjem og rydde op i drivhuset, luge, ordne plantekasser osv., og vupti havde vi vores gamle, hyggelige drivhus tilbage :-)

Vi nåede også en tur omkring MiljøCenter Greve med en vognfuld affald. Vi fandt ud af at søndag eftermiddag er et rigtigt dårligt tidspunkt at komme på, der var sort af mennesker.

Kirsten og jeg har i over 15 år været med i redaktionen af Køge-Herfølge Jagtforenings medlemsblad, og til juli-nummeret var kommet rigtigt meget stof, så jeg skulle også bruge noget tid på at redigere i stoffet, det endte med et nummer på 32 sider og meget læseværdigt stof!


Christian kom også på besøg, og vi fik et lækkert aftenmåltid med grillstegt kalvemørbrad med tilbehør. Mit bidrag var at ordne kartoflerne og sørge for drikkevarer.

Jeg havde egentlig planlagt at have fri de kommende 5 uger, men som konsulent er jeg meget fleksibel, så da der blev brug for nogle aktiviteter i næste uge droppede jeg den første ferieuge. Den kommende uge ser nu således ud:
  • Mandag: Arbejde (det krævede lige nogle timers forberedelse i dag)
  • Tirsdag: Arbejde i Stockholm. Hjemturen er booket, så jeg kan nå hjem til Solrød ca. 17:30, inden jeg skal af sted med Lille Bjørn til Odden og nå en færge 19:30 til Ebeltoft. Derfra skal vi til Fuglsøcentret i Knebel, hvor Canis holder Clickercamp hele ugen.
  • Onsdag og torsdag skal vi deltage i Kathy Sdaos Cues & Behavior Chains Explained.
  • Torsdag aften sejler vi tilbage til Sjælland.
  • Fredag er sidste arbejdsdag og så er der (formentlig) dømt ferie.
Som tidligere nævnt har vi fået en forberedelsesopgave til kurset med Kathy Sdao:

“Please take some time before the workshop to think about the cues you’ve already taught your dog. Please write out and bring with you a “dictionary” of:
  1. each trained behavior your dog knows
  2. the reliability of each behavior on a scale of 1 – 5 (1 = quite unreliable; 5 = highly reliable)
  3. each behavior’s cue or cues (i.e., words, sounds, gestures, trainer’s posture, environmental or prop cues)"
Så det er aftenens opgave. Og jeg vil da også gerne lige se EM-finalen mellem Spanien og Italien, det må kunne kombineres.

Ingen kommentarer: