onsdag den 19. august 2015

"Officiel" HTM1-prøve

Tæt på official prøve :-)

Jeg har skrevet om Anjas HTM/FS-sommerhold flere gange, og jeg vil ikke gentage alle superlativerne.

Jeg vil nøjes med at konstatere at det har været et fantastisk forløb, hvor 4 relativt grønne udøvere af HTM/FS har fået et gevaldigt løft.

Hver runde er startet med noget fælles, hvor der de sidste gange har været fokus på opvarmning, intensitet, starter, motivation. Derefter har vi haft et kvarter individuel tid hver.

Jeg har brugt en del af tiden på at arbejde med momenter, typisk specifikke positioner og videreudbygning af dem, og færdige programmer med forskellige grader af forstyrrelser.

Vi er blevet udfordret alle sammen, og i dag kunne vi så konkret afprøve vores niveau.

Anja havde inviteret Sonja Johannessen og Jette Porter til at dømme os alle på den sidste kursusaften. Først en åben bedømmelse, så en bedømmelse til en officiel konkurrence, og så gik vi en For sjov uden tilbagemelding.

Jeg har lidt overrasket over så meget Max dæmpede i første runde, så de skarpe vendinger uden håndtegn forsvandt lidt og han hang en del.

Jeg synes det blev en anelse bedre i den ”officielle” konkurrence, hvor jeg fik timet starten (opvarmning og entre på banen) bedre og støttede ham bedre undervejs.

Jeg blev rigtigt glad - og også lidt (positivt) overrasket over tilbagemeldingerne.

Udførelse
Jette: Første del "hang" han lidt bagud, bedre i sidste del. Det virkede lidt som om det overrasklede ham når du drejede, måske har han brug for at vide at der kommer en drejning tidligere, så han ikke kommer for langt frem. Pæne positioner. Flot og præcis afslutning. Lidt tøven ved første skridt efter starten. 7,7
Sonja: Godt at du husker at vente på ham  Han dæmper lidt undervejs men du støtter ham flot, så han kommer ”på” igen (MEGET bedre end første runde). Positionerne er rigtigt fine når han ikke dæmper. Det ser supergodt ud når han kigger op på dig i positionerne, beløn gerne meget for det, så han gør det hele tiden i stedet for at kigge ligeud. 7,9

Sværhedsgrad/Indhold
Jette: Fint for klassen. 7,7.
Sonja: Fint flow i programmet. Ok sværhedsgrad i klassen. Fin udnyttelse af ringen. 7,9

Musik og fortolkning
Jette: God koreografi der passer til musikken. God start og slutning. Du kunne arbejde på at få skiftende mellem positioner til at blive mere flydende. 7,6.
Sonja: Fint for klassen. Dejligt rask tempo til hunden (når han ikke dæmper) 8,0

Samlet 23,4, bestået og 3. vinder på dagen.

Vi fik afslutningsvis råd om udvikling af programmerne til klasse 2: flere positioner, flere retninger, mere præcision, mindre hjælp.

Anja havde også en lille gave til hver os, min med ros for at være den der har rykket mest på holdet.

Tusind tak for et fantastisk kursusforløb Anja!

Ingen kommentarer: