søndag den 24. januar 2016

Think Plan Do


Lørdag var der DKK Rallydommermøde på Fjeldsted Skov Kro. Rallydommermødet afholdes én gang om året og fokus hvert år er afstemning af bedømmelser af momenter og øvelser. Der er ingen grænser for hvilke situationer, der kan opstå på rallybanen, og dommerne skal have et fælles fundament for bedømmelserne.

Næsten alle DKK- og DcH rallydommere

I år afholdt DcH’s rallydommere – ikke helt tilfældigt – møde samme dag og sted, og derfor var eftermiddagen sat af til at dommerne samlet skulle gennemgå de momenter og øvelser, som skulle behandles. Et godt og konstruktivt møde, som godt kunne blive en tradition … det er den samme sport i begge foreninger, og vi skal alle gøre os umage for, at der dømmes ens.

Dagen blev bestemt ikke mindre hyggelig af at Anita, Conni, Lone og jeg fulgtes til og fra :-)




Anita og jeg havde aftalt træning i hallen i Ringsted i dag 12-14, fokus var HTM, men jeg havde også Megan med, så hun lige kunne få trænet lidt rally.

Vi er begge ret skrappe til at have styr på vores træningsplaner og i dag var naturligvis ingen undtagelse. Så vi så nogle runder med fuldt HTM-program med musik uden hund. Og derefter en runde med fuldt program med musik og hund, og med belønninger – det sidste kom vi begge til at fedte lidt med, for vi blev helt revet med, men det gik fint alligevel :-)

Vi var også ret enige om, at det var sidste gang vi gik det fulde program før 6. februar – som jeg glæder mig mere og mere til.


Jeg fik trænet lidt rally med Megan, med fokus på de øvelser vi normalt ikke kan træne: dobbeltspring ro, tunnel og så det løse. Jeg tror Megan har det ligesom mig, om morgenen. Jeg kan godt mærke at der skal strækkes lidt ekstra, før jeg står op, og jeg skal huske at lade Megan strække ud osv. inden vi går i gang.

Hun går stadig som en drøm.

Efter træningen fik Anita og jeg afstemt næste runde af Rallyinstruktøruddannelsen. Hele programmet er tænkt igennem og planlagt for et stykke tid siden, så det er kun mindre praktiske detaljer, der skal afklares. Vi glæder os til næste runde, og med den aktivitet der er i kursisternes Facebook-gruppe, bliver det en superspændende omgang!

Hjem til hurtig frokost og en strandtur med alle tre hunde i tågen. De var totalt ligeglade med sigtbarheden :-)


Aftensmaden var den mest fantastisk ribeye-steak med hummerhale og en dejlig rødvin, så er det nemt at bevare optimismen!

Ingen kommentarer: