søndag den 20. oktober 2019

Dejlig dag på Samsø


Turen til Samsø i går morges var helt problemfri. Der var næsten ingen med færgen. Over morgenkaffen klarede Anita, Amanda og jeg bl.a. alt muligt vedrørende NM i rally næste weekend og detaljer om dagens programmer.

Max, Otto og jeg kørte nordpå og stoppede på en parkeringsplads ved Havvejen, gik ned til stranden og hundene hyggede på den mennesketomme strand.


Næste stop var Smagen af Øen i Nordby. Jeg købte forskellige øl fra Samsø Bryghus, lokale specialiteter og spiste frokost: et bræt med et udvalg af delikatesser fra øen.

Derefter gik turen til Samsø Idrætshal, hvor Samsø går i hundene afvikles.

Inden frokostpausen overrakte jeg med lokalpressens bevågenhed Sydkystens Hundeskoles Hundepris 2018 til Samsø Hundesport: Rikke Holm, Lotte Hansen, Tove Skrædder og Inge Echwald samt Johanna Allanach og Anja Christiansen.

Efter frokost blev det Max og min tur. Efter den rette opvarmning lavede vi dette FS2-program link til Facebook.

Det føltes virkelig godt, jeg støttede som jeg skulle, jeg slappede af og Max logrede. 

Dommere var Jette, Camilla og Anja. Vi bestod med 22,4 point og blev 2. vinder og fik 4 Q point, så vi nu er oppe på 7.

Udførsel
6,2. Fint. Lidt tøven og usikkerhed indimellem.
6,8 En del rigtigt pænt arbejde
6,9 Rigtigt fine øvelser. Rolig og støttende fører 

Sværhedsgrad
6,0
6,5 ok for klassen men første halvdel er meget præget af HTM og de samme tre øvelser
6,1 ok. Mere brug af ringen er ønskværdig

Musik og fortolkning
6,3
6,4 ok
7 Fin brug af musikken. Rigtig flot timing af mange af clues'ene.

Sikkerhed og velfærd
3,0
3,0
3,0

Hurtig omklædning og så blev det Ottos tur. Jeg havde ham i hallen inden, og forberedelserne var som de skulle være.

Her er vores debut på den store scene i sandkasseklassen Link til Facebook.

Det føltes fantastisk 😍

Dommerkommentarer:

Jette: Flot kontakt og samarbejde. Han har 100 % fokus på dig hele vejen, og interesserer sig slet ikke for andet omkring ham. Helt upåvirket af hallen 😀

Camilla: Dejlig lille hund. Han virker som en der er klar til at bestille noget. Han arbejder rigtigt pænt alderen taget i betragtning. I får vist mange fine ting. Tillykke med første tur i ringen. Bliver spændende at følge jer fremover.

Anja: Modig lille fyr! Dejlig udstråling og var glad og tryg i ringen godt støttet af fører. Rigtigt fine øvelser som han var glad for. ❤ 

Det var bare så vidunderligt med to dejlige runder i ringen 😀

Jeg var omkring Nordgården pension og tjekke ind og vendte hurtigt tilbage til hallen og så de sidste programmer og var med til præmieoverrækkelsen.


Aftenen blev afsluttet på Restaurant SAK i Ballen med Anita, Amanda, Louise og Henrik. Dejlig mad og vin og det bedst mulige selskab, en perfekt afslutning på en dejlig dag.

Ingen kommentarer: