mandag den 14. oktober 2019

Nordisk rallytræning

Nordisk bane 14.10.2019
Om 12 dage på denne tid er vi midt i festmiddagen efter en forhåbentlig dejlig første dag af NM i rally. De sidste dele af planlægningen fylder noget, men der er ved at være godt styr på det hele.

Jeg er så småt begyndt at tænke nærmere over den ret væsentlige opgave som en af de fire dommere, men ærligt talt føler jeg mig ret velforberedt også på det punkt. Amanda og jeg har kørt et nordisk hold i rally. Vi har sammen dømt/skrevet til 5 af de 6 danske kvalifikationsprøver. Jeg har gået en del nordiske baner. Jeg synes bestemt ikke, jeg mangler rutine.

I dag havde Christina (med Tempo)og jeg en aftale om at træne en time i SAG – hvor NM skal afholdes - sidst på eftermiddagen, og naturligvis skulle det være nordisk. Jeg havde lovet at designe en bane, og fik følgende oplæg fra Christina: ”Du må meget gerne lave en (svær) bane (1-2-3 og 1-1-1 øvelserne + sidestep) og tage skilte og holdere med.”

Udover at banen skulle leve op til kriterierne prioriterede jeg også, at den gav mening både med højre og med venstre start. Det blev til ovenstående bane, hvor de første 16 skilte udføres på forskellig side afhængig af om man starter på højre eller venstre side. Jeg gik banen tre gange med Max. Med venstrestart efter nogle minutters opvarmning. Med højrestart direkte fra bilen. Og til sidst igen en runde med venstrestart.

Max gik eminent i alle tre runder. Jeg vurderer selv (jeg talte ikke, fordi jeg selvfølgelig havde fokus på Max og udførelsen), at jeg lå på cirka 85 i første og anden runde, og højt i 90’erne i sidste runde. En 10’er i hver af de to første runder pga. førerfejl. Max (og jeg) var virkelig fokuseret, slog ikke på noget tidspunkt fra, snusede ikke, og var virkelig præcis. Vores højrehandling har fået et gevaldigt løft, og jeg var totalt rolig, gik i et tempo lidt under mit normale, fordi det fungerer bedst, og det var bare tre x skønne banegennemgange.

Eminent træning på niveau med vores seneste prøver.

Ingen kommentarer: