lørdag den 26. august 2017

Ferie på Bornholm

Det var et rigtigt godt tegn, da vi til aften kom til at diskutere, hvor længe vi havde været på Bornholm. Christian mente bestemte vi var kommet torsdag, men vi kom altså først i går fredag kl. 14, så der er kun gået godt et døgn. Det føles bare længere, fordi det har været så intenst og godt.

Tjek ind på Fredensborg Badehotel var lidt problematisk, fordi deres IT-system var brudt ned, og vi derfor ikke kunne få nøgler til værelset. Det blev håndteret totalt professionelt, løbende orientering, mulighed fir gratis drink i baren (jah) og adgang til værelset med midlertidigt nøglekort. Masser af ros for den håndtering.

Så gik vi alle sammen ned til stranden, og Christian, Sandra, Frasse, Leo og Max var hurtigt i vandet. Det blæste og det var bare så lækkert og flot.

Vi gik op med hundene, mens de andre hyggede sig i vandet.

Vi besluttede at få aftensmaden på hotellet, men selv hente den og spise på et af værelserne, og inden kørte Christian og jeg til den nærmeste SuperBrugsen og købte snacks, saft, øl og vin.

Jeg fik til forret marmoret torsk, rødbede, peberrods mayonnaise.

Til hovedret stegt havtaske, majs kantareller. Derefter ren afslapning på værelset.

Morgenlufteturen var i det skønneste vejr.

Morgenmadsbuffeten i dag var nok den bedste, vi har oplevet, og at kunne nyde maden udendørs gjorde det ikke ringere.

Derefter kørte vi til Snogebæk, oplevede en ret overrendt by pga. noget marked, og endte hos Kjærstrup og fik en meget tiltrængt softice med flødebolle.

Vi var bagefter omkring Svaneke, men opgav at finde et sted at parkere og kørte derfor tværs over øen til Torvehallerne i Rønne, købte lidt pølser, ost og brød til aftensmaden, og fik en let, lækker frokost – en sandwich med pulled prok, skinke fra Hallegård, pickles og sennep, dertil en sommerøl fra Svaneke fra fad.

Derefter endnu noget hundeluftning, slappen af og planlægning af i morgen.

Den skønneste aftenudsigt

Lidt drinks, lidt lækker aftensmad – herunder lækkerier som Christian havde købt på Snogebæk røgeri – og en perfekt aften. Og så skal det da lige nævnes at Christians opus 5 som ølbrygger blev testet, og var var aldeles fremragende.

Endelig luftetur med hundene, hvor alle var med, herunder bl.a. Frasse med lommelygte – vildt hyggeligt.

En skøn start på ferien på Bornholm.