fredag den 4. august 2017

Dagen før DM


Der er, når dette blogindlæg lægges ud, cirka 12 timer til jeg kører til Odense med Lille Bjørn og Max for at deltage i DM i rally.

Selvfølgelig er DM noget særligt. Modsat de fleste andre konkurrencer, kan man ikke bare melde sig til. DM skal man kvalificere sig til og man bliver inviteret til at deltage. Det er meget prestigefyldt at komme til DM, og derfor er der også mange, der deltager i kvalifikationsprøver, så de sidste år har tendensen været tydelig: Det kræver flere og flere point at komme til DM.

Morgentur

Når det er sagt, så er DM jo bare en eller to almindelige prøver pr. hund, afhængig af, om man når finalen eller ej. Det er rally efter helt almindelige regler. Måske baner med lidt udfordringer, men de skal følge reglerne, og der skal dømmes, som til enhver anden konkurrence.

Så jeg skal minde mig selv om, at dette for hundene er prøver som alle andre, og for mig er det at gå til prøver og gå med to hunde i samme klasse noget, jeg har trænet så mange gange.

Det er mit 7. DM, jeg har været til 14 prøver ved DM heraf 4 finaler, jeg har deltaget 4 gange med mindst 2 hunde. Det er ikke noget specielt.

Jeg har 46 gange været oppe med 2 eller 3 hunde i samme championklasse, så det er rutine for mig. Jeg har eksperimenteret med hvilken hund, jeg startede med, prøvet at have ganske få ekvipager mellem mine starter, og det betyder, at jeg i praksis er ligeglad med rækkefølgen. Jeg har ikke en foretrukken rækkefølge, bare der er lidt tid mellem de to starter.

Eftermiddagstur

Som jeg har skrevet flere gange på det sidste: Jeg er helt klar til DM! Jeg regner med at komme i glad og positiv stemning, og få dejlige oplevelser med begge hundene, og opleve en hel masse flot hundearbejde fra de andre deltagere; sådan må det være, når så mange dygtige ekvipager er samlet. Og bare opleve en skøn stemning hele dagen.

Pøj pøj til alle, der skal op i morgen, husk at glæde jer over at være med til DM, og husk at nyde hvert sekund på banen sammen med jeres hund.

Ingen kommentarer: