søndag den 30. juni 2019

PRO-NUTRITION CUP del 1

Dagens dommer

I dag skulle jeg dømme første runde af PRO-NUTRITION CUP, som Brogaarden og Sydkystens Hundeskole arrangerer i fællesskab.

Jeg havde sat vækkeuret til at ringe kl. 6:00, men vågnede inden og så var det bare om at komme op og få en dag ud af det 😊

For første gang siden mandag gik jeg morgentur med hundene til badebroen. Lige før badebroen hilste vi på fire unge mennesker, en med studenterhue og tre af hans venner. De sad ved et bænkesæt og tilbød en øl, og jeg var nem at lokke. Jeg fik en superhyggelig snak med dem om politik, klima, hunde, studier og øl. Jeg blev ærligt talt vildt glad over at møde fire fornuftige unge mennesker, som var glade og nød morgenen og livet. Jeg var klar til at sige ja tak til endnu en øl, men jeg skulle videre. Dejlig start på dagen.

Jeg havde pakket bilen i går, og med den meget varme vejrudsigt var jeg rigtigt glad for at hundene ikke skulle med.

Flotte præmier!

Rammerne for rallyprøven var meget fine, og man kunne parkere lige ved ringen. Christina og jeg fik hurtigt gjort det hele klar til prøverne, ikke mindst blev der slæbt præmier ind, Brogaarden har sponsoreret med imponerende foderpræmier til ALLE.

Championklasse


Vi startede med championklasse med 10 deltagere. Der var et meget flot niveau, nogle ærgerlige fejl, og sådan skal det vist være. Det var en fornøjelse at opleve Birgitte og Linus shine igen 😊, det var så fedt at opleve Susanne og Annesine gå på det topniveau, som jeg véd de kan gå, og få det andet og meget velfortjente supercert. Og det var så fedt at opleve Amanda og Osseau gå rigtigt flot, i deres måske allersidste championklasse før de indtager seniorklassen …

  1. Gawain's Shining Like A Diamond/Birgitte Rønsner 100
  2. Ellebækgårdens Annesine/Susanne Ekelund 99 supercert.
  3. Elverlamshuset's Osseau/Amanda Jakobsson 90
  4. Ofelia/Birgitte Langvad 89
  5. Elverlamshuset's Cindy/Anette West 86
  6. Solfari's 3 Eversuus/Lone Börger 81
  7. Dumle/Amanda Jakobsson 76
  8. Boholdt Zsa Zsa Gabor/Pia van Acker 74

Seniorklasse


Der var fire tilmeldinger i seniorklasse, den største seniorklasse til dato? Jeg har ikke været den store fan af seniorklasse fra starten, men jeg har bestemt ændret opfattelse! Det er skønt at opleve de ældre hunde blomstre. I dag var det en fornøjelse med fire jævnbyrdige hunde, hvor det var marginaler, som afgjorde placeringen.

Jeg skal blankt erkende, at det var noget ganske særligt at opleve Anita med Django. De har ikke været til rally siden september 2011, Django er stokdøv, han fylder 15 den 11. juli, men de fik flotte 81 point og blev 2. vinder.

  1. Danielsson's Skyline Cassi/Camilla Kikkenborg 83
  2. Elverlamshuset's Django/Anita Jakobsson 81
  3. Foula's Baccardi Breezer Of Monty/Gitte Fischer 80
  4. Lassies Glowing Ginger/Helle Heidi Jensen 77

Ekspertklasse


Der var 8 tilmeldte i ekspertklasse, og de gik godt nok fantastisk. Nummer 8 havde 86 point, og der blev uddelt 4 certer. Banen var måske ikke teknisk så svær, men den var da ikke helt nem synes jeg, men det var en fornøjelse at opleve det fine førerarbejde og ret nemt at dømme klassen.

  1. Only Stars Kick Ass Bonus/Hanni Hankel Zimmer 98 cert.
  2. Dax Dustin vom Bommerholz/Margit Jessen 98 cert,
  3. Lukka/Signe Andersen 97
  4. Eternity's Halo/Charlotte Nørregaard 95 cert.
  5. Boegvad's Elga Olga/Charlotte Bøgvad 94
  6. Khetashio Increasing Value/Louise Vig 93
  7. Queensmoor/Mette Nielsen 87
  8. Wilma/Stine Smith 86

Øvet klasse


Der var 6 tilmeldte, men varmen påvirkede flere af hundene virkeligt meget, så der var tre der blev IB’et, et par selvvalgt. Lone gik flot og vandt fortjent klassen og RØM-titlen. Mathilde gik med lidt trælse Boogie, som var meget fokuseret på farmor, men Mathilde lod sig ikke slå ud, og hun arbejde superflot og rutineret og fik fortjent 2. pladsen.

  1. Sheepworld Milak/Lone Börger 95 RØM
  2. Elverlamshuset's Boogie/Mathilde Petersen 89
  3. Elverlamshuset's Vicky/Anette West 79

Begynderklasse


Det var dagens største klasse med 14 deltagere, og de skulle op på det varmeste tidspunkt på dagen overhovedet. For første gang nogensinde afkortede jeg en bane, jeg fjernede to skilte, så en dobbeltslalom og en vending forsvandt, fordi jeg ikke synes det var rimeligt at hundene skulle gå så langt i varmen. Der var en enkelt IB, en del der havde problem med allerførste skilt (bakke 1 skridt), men ellers masser af flot arbejde.

  1. Lassies Nifty Nigella/Helle Heidi Jensen 97
  2. Phyrus Black Yours Lovely Coco/Lone Weirup 97
  3. Natinskees Cup Cake/Britt Kluge 96
  4. Haus Lintz Diwa/Anna-Jane Burchardt 96
  5. Cantabella's Smaragd/Per Nielsen 94
  6. Tilde/Susanne Svejgaard 90
  7. Gibas Solskens Kaka/Mette Nielsen 86
  8. Bøg´s Canis Marie Curie/Gitte Katrine Bøg 85 RBM
  9. Hazinas 7th Galactic Cosmos/Mathilde Kamper 85
  10. Boegvad's Gerda Gilboe/Charlotte Bøgvad 80
  11. Thyra/Dan Dahl Pedersen 76
  12. Quna/Käthe Anette Baasch Jalsing 74
  13. Sneppelunden's Carla/Eva Schmidt Nissen 74
Jeg synes det var en fantastisk dejlig prøve at dømme! Ingen jammer over varmen, og fuld respekt for at stoppe prøverne, når det var tydeligt at det blev for meget for hundene. I den anden ende meget flot førerarbejde og hunde der arbejdede fint på trods af varmen.

Jeg vil gerne takke alle deltagere for deres flotte indsats! Tak til Annie, som havde styr på papirarbejdet, og kæmpestor tak til Christina, som var den store drivkraft bag arrangementet!

Jeg glæder mig til næste prøve, hvor jeg skal op med Max 😊

Jeg troede det var løgn, da jeg satte mig ind i bilen, og så termometret stå på 34 grader … men den var god nok.


Sjældent har en øl smagt så godt, som den jeg fik, da jeg kom hjem, inden bilen blev pakket ud.

Ingen kommentarer: