tirsdag den 11. juni 2019

Udviklende Nose Work træning


Aftenens Nose Work træning hos Merete blev afviklet i Solrød Centret, så efter at have taget bestik af vejret – det lignede noget der kunne udvikle sig til regn, men vi troede ikke rigtigt på det – gik Max og jeg til træning igen. Inden havde vi gået ½ time på stranden, så vi var begge varmet ok op.


Der var en stribe søg på murene bag ved Aktivitetscentret (mod parkeringspladsen), og så var der nogen ved og på stationen.

Det er helt klart blevet sværere for både Max og mig – og det skal det selvfølgelig også blive i takt med at vi udvikler os. På Max er det tydeligt, at variationen mellem høje og lave søg volder vanskeligheder, og kilder på bevægelige emner (fx blade), synes han er svære. Men det gode er, at han knokler løs, og man virkelig kan se, hvordan han arbejder for at løse problemerne. Først til allersidst kom der nogle tydelige træthedstegn, han søgte hjælp og viste med al tydelighed, at nu kunne vi godt stoppe. Og det gjorde vi så 😊




Han havde fået vand undervejs, men vi holdt ikke pauser sådan for alvor, og der var nogle ganske krævende søg, bl.a. det første jeg valgte - efter runden hos Merete - i ankomst-/afgangshallen. Der kom et tog, ligesom vi kom op, det væltede ind med passager, så vi trak ned i den modsatte ende og startede.. Vi fandt tre kilder relativt nemt, der blev arbejdet grundig et par andre steder, men der kom ingen markering.


Der var flere andre interessante søg. Jeg kan mærke, at jeg bevarer roen meget bedre, og virkelig giver plads til at Max kan arbejde. Jeg fik også skærmet godt af et par gange, for at guide ham væk fra kilder, han har fundet.


Vi gik hjem, Max fik aftensmad, og så har han sovet siden, han er virkelig træt.

Jeg er ærligt talt meget tilfreds med vores udvikling, og glæder mig rigtigt meget til vores debut i klasse 2 den 29. juni. Det bliver spændende at komme i gang i den klasse.

Ingen kommentarer: