tirsdag den 18. juni 2019

Max i topform


Jeg blev helt forpustet da jeg gennemgik kalenderen for resten af måneden. I dag NW-træning, i morgen rallytræning, torsdag nordisk træning og undervisning, fredag FS-træning, i weekenden Vejen, hvor jeg skal op med Max i championklasse og nordisk klasse, dømme nordisk klasse og være prøveleder, så fem dages ferie på Bornholm inden en weekend med fotosession, Nose Work og rally prøver i Lyngby, samt dømme rally søndag i Hørsholm.

Fra morgenturen

I dag lagde Max og jeg ud med Nose Work i Solrød Centret, hvor Merete ud over en stribe søg til selvtræning, havde placeret et stort antal kilder i afgangs-/ankomsthallen (vi fik til allersidst at vide, at der var 13), hvor vi skulle træne med hende.


Max og jeg startede hos Merete, der var sat 6 minutter af, og det gik ret godt. Max arbejdede superflot og var helt upåvirket af forstyrrelser i form af døre der gik op og i, og passagerer der strømmede ind og ud … han var totalt cool. 7 flotte markeringer, et par områder hvor der måtte være noget, men ikke kom markering, plus ret godt førerarbejde, jeg var meget tilfreds med os begge 😊

 
Max arbejdede også rigtigt fint ved selvtræningen. Stor ihærdighed, god intensitet, flotte markeringer.

Jeg kan kun gentage at jeg glæder mig rigtigt meget til klasse 2 debut den 29. juni!

På rallyfronten har vi (også) udviklet os gevaldigt i år. Vi mangler den sidste stabilitet, men klør på med træningen, både den almindelig træning og konkurrencetræning.

Drømmen om at kvalificere os til DM blev ikke realiseret i år. Efter søndagens prøver endte vi på beskedne 180 point, som rækker til en beskeden 38te plads, hvor der skal 191 point til en 20ende plads. Vi gør det næste år i stedet.

Nyt legetøj med levetid på under 5 minutter ;-)

I Vejen skal vi forsøge at få point til Årets Hund og til NM 😊 Det siger jeg med et stort smil, for naturligvis tænker vi ikke på resultater i weekenden, mit eneste løfte til Max er at vi går tre prøver, hvor jeg er den allerbedste fører, og vi kombinerer turen til Fredericia lørdag aften med noget god mad til mig og en sjov tur for Max.

Jeg ved Max er i topform, jeg skal bare sørge for også selv at være det!

Ingen kommentarer: