lørdag den 29. juni 2019

Kulinarisk tur til Bornholm del 2, gamle hunde, rally og debut i Nose Work 2

Django, Anita, Osseau, Amanda, Dumle, Max, Paul, Lille Bjørn (foto: Grafiko.dk)


Torsdag på Bornholm startede med den traditionelle morgentur til Rønne og retur. Det er hyggeligt at møde nogle af de samme mennesker dag efter dag, og en fantastisk mental start at smile og hilse på alle og ønske god morgen 😊


Morgenmaden på Fredensborg er virkelig flot, og jeg fik nok taget lidt mere end jeg burde, men på den anden side får jeg gået rigtigt meget, så det er ikke noget vægtmæssigt problem.



Vi var i Nexø og kigge lidt, omkring Svaneke og endte i Listed til øl/kaffe/kage og jeg ville bare smage deres Tarte Flambée … den var skidegod!





Til aften havde vi booket bord på hotellet til den store fiskebuffet, som vi prøvede nogle gange for mange år siden. Det er en overdådig buffet med skaldyr, fisk, salater mv., kager og oste. Vi prøvede en masse forskelligt, og det var bestemt en god oplevelse.

Aftentur

Morgentur

Fredag gik turen hjemad, via Oxie, hvor vi fik en dejlig frokost hos Christian, Sandra og børnebørnene.

Turen til Terslev Hunde- og Kattepension tog noget længere end vi havde forventet, pga. myldretid, ferietrafik og trafikuheld, men hundene blev hentet og de siger de har haft det godt!


Det var allige3vel godt at komme hjem, synes de begge.

Jeg fik gjort papirer mv. klar til prøverne lørdag inden jeg gik ret tidligt i seng.

Lørdag ringede vækkeuret kl. 03:30, for jeg havde en aftale kl. 05:00 ved Trylleskoven med Amanda, Anita og Camilla. Anita, Amanda og jeg havde bestilt en fotosession hos Camilla, fordi vi synes vi havde brug for nogle minder, mens tid er. Vi har kendt hinanden i 10+ år, og selvom vi forsøger at fortrænge det, så bliver hundene ældre. Max er den yngste af vores 5 hunde, han er kun 8 år. Django er den ældste, han bliver snart 15 år…

Det var en vildt hyggelig fotosession i det skønneste vejr. Jeg glæder mig MEGET til at se resultaterne, billedet for oven er fra allersidst, hvor vi alle skulle fotograferes sammen.

Jeg tog hjem og fik morgenkaffe, og følte mig lidt træt, men det gik hurtigt over, og så tog Max og jeg til Lyngby, hvor Old English Sheepdog Klubben arrangerede deres traditionelle LP- og rallyprøver, i år suppleret med Nose Work.

Jeg havde oprindeligt tilmeldt Max i NW1, og siden tilmeldt rally, da jeg fandt ud af at Ditte skulle være dommer, det er ikke så tit jeg har mulighed for at gå hos hende. Da Max fik sin NW1-titel fik jeg ham rykket til NW2.

Det passede perfekt tidmæssigt. Championklasse startede kl. 11, vi var 7 i klassen, og Max var på som nr. 1.


Der var noget helt galt, han brød sig bestemt ikke om arealet. Vi fik en 13’er på første øvelse fremsending til kegle, fordi han satte sig begge gange – tydeligt tegn på at han dæmper – og der kom yderligere 3 ommere og 4x1. Det postive var at jeg holdt hovedet koldt og støttede ham fint. De 74 point rakte til en 4. plads, en fin rosette og et stykke legetøj.

Der var god tid til Nose Work, så jeg fik set lidt rally og præmieoverrækkelsen i NW1.

Jeg var i perfekt balance til Nose Work prøven, fuldstændig rolig og efter banegennemgangen var det bare at line op og være klar. Vi var nummer 3 i gruppe 1, som skulle starte med Indesøg og Beholdersøg hos Johanna.

Jeg var meget tilfreds med mit førerarbejde. Jeg fik støttet Max perfekt, lod ham gøre arbejdet, fik ham på sporet, når han røg ud af søgeområdet og det føltes virkeligt godt.

Vi fandt begge kilder uden problemer ved begge søg, og jeg var slet ikke i tvivl om Max’ markeringer.


Køretøjssøget og Udesøget var hos Hanne. Køretøjssøget gik fint, igen to tydelige markeringer, som var korrekte.

Udesøget blev dagens sværeste, Vi fandt én kilde, og der blev arbejdet ihærdigt for at finde den næste, men uden succes.

Men ærligt talt, 7 ud af 8 kilder ved vores debut i NW2, det var lidt over mine forventninger, og jeg var supertilfreds, naturligvis især med Max, men også med min egen disciplinerede indsats. Jeg kunne virkeligt mærke, at jeg var en supergod fører.

En 2. pr. med 85 point, det er mere end godkendt!

Jeg må indrømme, at jeg var en anelse træt, da jeg kom hjem, og fik en morfar i haven.


Jeg har fået gjort alt klat til i morgen, hvor jeg skal dømme rally hos Brogaarden (PRO-NUTRITION CUP). Det tegner til en meget varm dag, og jeg er glad for at jeg ikke selv skal have hund med.

I morgen er sidste feriedag i denne omgang, og der er godt nok sket meget på de ni dage. To dage i Vejen herunder middag på Ti Trin Ned, fem dage på Bornholm, med masser af kulinariske (og andre) oplevelser, et dejligt besøg hos svenskerne, en vidunderlig fotosession, og en uforglemmelig debut i NW2.

En dejlig ferie på alle måder!!!

Ingen kommentarer: