onsdag den 21. oktober 2015

Et langt program

Udsnit af søndagens tidsplan

Til aften mødtes Anita, Lonni og jeg til et par timers træning i Køge, og tiden fløj afsted.

Vi skulle se hinandens FP, vi skulle træne diverse momenter individuelt, og så blev det til to runder HTM hver + 1 gang FS til mig. Så var både hundene og vi klar til at tage hjem!

Vi havde nok været i gang i over 5 kvarter da Max kom på første gang, og der var ikke meget energi i ham, så der blev skruet op for belønningerne. Anden runde var klart bedre.

Starten er blevet meget bedre, og når vendingerne ellers sidder i skabet kommer der nogle gode overgange – hvis de ikke gør, bliver det noget slapt noget.

Max kan være virkelig svær at læse, han virkede tydeligt ikke på i første omgang, men halen kørte og han virkede glad fik jeg at vide. I FS, som vi sluttede med, var han helt væk, virkelig træt.

Strategien for søndag er bare at lave tricks til musikken (ikke noget egentligt program), og se hvad han tilbyder, for der kommer altså mange tilbud, som ikke er det, jeg beder ham om, så måske skulle jeg bruge det gamle Bob Bailey forslag: se hvad hønen tilbyder!

Første del af træningstiden brugte vi på at se hinandens FP-prøver. Jeg har bevaret rækkefølgen fra i fredags, så vi starter med favoritterne dobbeltspring og de fire kædede øvelser.

Så kommer der øvelser, der ikke er lige så godt indlært, og der kommer belønning efter hver. Der er flere af de sidste der skal indgå i FS-programmet, så der skal bestemt arbejdes videre med dem.

Men i forhold til søndag går vi bare op for at have det sjovt, for vi kan ikke bruge resultatet til noget. Titlen er i hus hos og HTMFx (= 4½ i gennemsnit) er helt uden for rækkevidde pt.

PM og katalog for HTM-prøverne på søndag er kommet og det bliver en lang dag, som man kan se af ovenstående udsnit af programmet. Jeg har regnet ud af Max skal op ca. 9.45 i HTM1, ca. 16.05 i For sjov og ca. 18.30 i Titelprøven.

Da svenskerne er på besøg i weekenden er det planen at jeg tager hjem efter HTM1 og vender tilbage til For sjov, det er også mest fair overfor Max – hvis vi skal op i det hele – og bestemt også overfor mig selv :-)

Hvis hvis hvis, jeg havde vidst svenskerne kom, hvis jeg havde kendt rækkefølgen af prøverne, hvis jeg havde vidst, hvordan det var gået i fredags osv. Men det gjorde jeg ikke, og det bliver på dagen at jeg afgør om jeg dropper For sjov og Titelprøven. Lysten hælder bestemt meget til at deltage i de to prøver også – det er en perfekt anledning til at gå til prøver, der INTET betyder – men der er også forskellige hændelser på det sidste der har gjort, at prioriteringen kan blive ændret på dagen.

Efter weekendens prøver går den mere systematiske træning af Lille Bjørn (rally og ny LP3) og Megan (rally) i gang. Jeg har ikke fundet hold, jeg kan gå på, så det bliver selvtræning i diverse haller. Lille Bjørn skal både var klar til rally 21.11 og toptunet til de nye LP-øvelser i det nye år. Megan skal bare holdes i gang :-)

Ingen kommentarer: