søndag den 18. december 2016

Only two things can happen to you; you win, or you learn. There is no win or lose (HTM/FS i Hangar 17)

En meget tilfreds fører (foto: Amanda Jakobsson)

Som læserne af min blog formentlig véd, er jeg en stor Lanny Bassham fan. Jeg læser hans nyhedsmails grundigt, og ovenstående citat fra november nummeret er godt at reflektere over. Det er negativt at tænke, at noget kan gå galt, og at vi derfor performere dårligt. Det er positivt at tænke, at enten gør vi noget godt, eller også lærer vi noget. Det var aftenlæsningen inden dagens tur til Hangar 17.

Jeg lavede en visualisering af hvert program inden jeg sov, stod op kl. 5, kørte hjemmefra 6:20 og var fremme 9:08. Jeg gennemførte to visualiseringer af hvert program cirka en time før ankomst.

Hangar 17 er nok det sted, jeg holder mest af at gå til prøve. Der er dejlige rammer, et dejligt underlag, plads indenfor, gode parkeringsforhold. Det er rigtigt godt.

Max var tilmeldt HTM2 og FS1.

HTM2 programmet gik ok. Jeg havde ikke forudset at Max kunne tjekke en imaginær godbid, lige da vi var kommet i gang, og kom til at lyne vesten ned i stedet for op, så starten blev lidt rodet, men resten var ok og opefter.

Dommernes kommentarer: HTM2, dommere Jette P, Johanna og Lizza, bestået med 23,53 point, 3.v. ud af 4, 3 Q point

Udførelse
  • I dag lidt upræcis i positionerne indimellem. Varierende afstand i positionerne. Noget tøven og snus. 7,3
  • Lidt uro/uopmærksom enkelte steder. Flot bak. P1 (pil ned) i lang sekvens. Flot fører arbejde, støtter hund godt. Savner lidt ”sparkle” på dagen. 7,5
  • Enkelte missere. Max gik lidt i stå, men også pænt arbejde. 7,9.
Sværhedsgrad/indhold
  • 7.5
  • Fin sværhedsgrad + variation af positioner og tempo af positioner. God variation af links. 8,0
  • Fint 7,9
Musik og fortolkning
  • 8.0
  • God historie (inkl. kostume fail). Fin fortolkning af musik, passer til ekvipager 8.3
  • Fint. Rart at vi ikke længere får serveret lorteposen på dommerbordet :-) 8.2
Det var vores 12. HTM2-prøve, vi har bestået de sidste 3 (yes!) og dette var vores næstbedste point på de 12 prøver. Jeg holdt hovedet koldt trods den dumme start, og jeg har lært, at jeg skal have en plan B, hvis der sker noget i starten – primært skal den trænes, så den ikke kan gå galt, det er lidt træls at starte med en fejl.

FS-programmet var for første gang den lange udgave (2:29). Efter den første sekvens med hans forpoter på mine sko, gik han ikke rundt om mig men væk, så det næste forløb blev ret rodet, fordi slalommen forsvandt. Derefter gik det fint, men der var nogle sekvenser der gik meget trægt, så vi mistede tid – trods indlagt slack – og da jeg desuden glemte, hvor langt vi var nået, sluttede vi mens jeg var i gang med afslutningen.

Pyt, Max var på, hans hale logrede, og vi skal nok få styr på nummeret, når vi får trænet det lidt mere.

Dommernes kommentarer: FS1, dommere Jette P, Anja og Lizza, bestået med 23,6 point, 4.v. ud af 9, 2 Q point

Udførelse
  • Noget tøven i dag, enkelte misforståelser, ellers rigtigt fint 7,6
  • Mange fine ting. Max lidt ”træg” i nogle af øvelser – hvilket går lidt ud over flowet 7,9
  • Lidt tøven og vægringen, men også fine tricks 7,8
Sværhedsgrad/indhold
  • 7,8
  • Fint for klassen. Lidt mere anvendelse af ring er ønskværdig. Hellere et lidt kortere program og bedre flow :-) 8,2
  • Det minder altså meget om HTM når I går frem og tilbage – target på hånd, stav, fod + twist osv. jeg svaner noget, der bryder HTM-indtrykket 8,0
Musik og fortolkning
  • Du kunne overveje, hvordan du bevæger dig rundt i ringen. Det er meget lige frem og tilbage. Ellers fint 8,0
  • Ok 7,7
  • Ok – men der er ”plads” til meget mere i musikken, fx temposkift i omkvædet mv. 7,8
Igen i dag er jeg ualmindeligt godt tilfreds med dommerkommentarer, god forstærkning, god og præcis beskrivelse af udviklingsområder.

Næsten 6 timers kørsel, 644 kilometer kørt, 8½ timer i og ved Hangar 17 for at være på i 2:39 og 2:29. Sådan er det at have en passion …

Max performede flot i dag, jeg skal have arbejdet med starter på programmer, længere sekvenser uden belønning,, styrket nogle af de nye tricks (og de gamle).

Med dagens høst af Q point er vi oppe på 16 i HTM2 (6 fra en tvangsoprykning) og har 6 i FS1. Det er jordbærret på toppen af kagen efter en dejlig dag.

Ingen kommentarer: