fredag den 20. oktober 2017

Et fantastisk år og grundlaget for endnu flere spændende år



Under morgenturen kørte en masse oplevelser fra i år gennem hovedet. Og hvorfor så ikke samle dem i et blogindlæg?

En vidunderlig sommerferie i Præstø, på Færøerne og på Bornholm, sidstnævnte sammen med Sandra, Christian, Frasse og Leo. Nogle skønne dage med bl.a. masser af familiehygge og måltider på tre Michelin-restauranter, hvor Frederiksminde og KOKS var verdensklasse.

Vi nåede at fejre Megans 14 års fødselsdag, og fik taget en smuk afsked med hende. Jeg får stadig tårer i øjnene når jeg læser om afskeden, men glæder mig også over at vi gjorde det rigtige – og håber vi får taget lige så god afsked med vores næste hunde– om forhåbentlig meget, meget længe.

Lille Bjørn rundede et skarp hjørne, da han fejrede 10 års fødselsdag i år.

Han debuterede i championklasse 11. februar, og hans motivation og grundtræning må siges at være i top. Der var lidt med bakningen, der skulle arbejdes med, men det er kun marginaler der skiller os fra at være med helt i toppen. Han har opnået 98 point som det højeste, hvilket gav en DM-kvalifikation, hvor han opnåede en 15. plads. Han kvalificerede sig også til Årets Hund, hvor vi endte som nr. 11. Det er SJOVT at gå til rally med ham.

På Samsø for en uge siden debuterede vi i HTM, og det var altså også en fed oplevelse. Han er så glad og ivrig – og vi bestod med glans og fik 3 Q point.

Vi er også begyndt på et Nose Work hold, vi må se hvad det ender med.

Hold da op, hvor er jeg nået langt med ham!

Max, som fyldte 6 år, er den jeg har haft allerflest skønne oplevelser med.

Mit fokus har været på rally, hvor han både er blevet nr. 10 til DM og til Årets Hund. I søndags på Samsø fik han også sit (og mit!) første supercertifikat. Når vi går bedst sammen er vi fantastiske, og vi bliver bedre og bedre til at gå godt!

HTM har været lagt lidt på hylden, men i lørdags debuterede vi i HTM3, og det har mentalt betydet et boost, hvis styrke er kommet helt bag på mig. Det var en ubeskriveligt skøn oplevelse at mærke Max og mit samarbejde fungere, og jeg er virkeligt blevet tændt på at arbejde videre med vores program.

I FS fik vi vores FS1-titel og When I’m 64 blev brugt for sidste gang. Måske. Jeg havde vist besluttet mig for at fokusere på HTM, men jeg må efter træningen i går erkende, at der er et stort potentiale på FS-siden også, og det er altså OGSÅ sjovt :-)

6+ resulterede i en af min hundekarrieres største oplevelse: at være på det danske landshold til NM. Det var totalt uventet at blive udtaget, og det blev startskuddet på et dejligt forløb, hvor Louise, Billie, Max og jeg virkelig har givet den gas, bl.a. med et par enetimer hos Sonja, og vi toppede ved NM, hvor vi blev nr. 3 individuelt og repræsenterede Danmark dag 2, hvor det danske hold blev nr. 2 i holdkonkurrencen. Stemningen og sammenholdet på landsholdet var fantastisk, det var virkelig en uforglemmelig oplevelse at være med til.

Max er også meget talentfuld i Nose Work, vi debuterede til en officiel prøve i juni med en 2. præmie. Det har potentialet til at blive endnu et fokusområde ;-)

Jeg har haft et år, hvor jeg virkelig kan mærke at den mentale træning har virket optimalt og min attitude til træning og konkurrencer har været, som den skulle. Der er et supergodt fundament at bygge videre på: Både Lille Bjørn og Max er superdygtige og skarpe, og efter sidste weekend på Samsø, som jeg anser for min bedste hundeoplevelse nogensinde, er jeg totalt motiveret for at blive ved. Med fortsat fokus på glæde og motivation til træning og konkurrencer har hundene og jeg masser af store oplevelser foran os.

Ingen kommentarer: