lørdag den 7. oktober 2017

Lærerig tur til Fyn



Amanda og jeg havde en hyggelig og lærerig tur til Birkende, hvor DKK Kreds 3 afholdt rally- og LP-prøver. Det var et fint arrangement, hvor rallyen startede med championklasse med 10 ekvipager, med Amanda og Osseau som nr. 5, Lille Bjørn og jeg nr. 6 og Max og jeg nr. 10 og sidst.

Der var intet at se på Lille Bjørn til morgen og derfor kom han med, han haltede lige da han kom ud af bilen, men det forsvandt hurtigt og så tænkte jeg ikke mere over det.

Helle Gadebergs bane var meget lækker, lige en bane for os, med et fint flow, lidt små fælder og ellers ikke nogen dikkedarer. Det var overskyet, og det begyndte at regne for alvor netop da Amanda skulle på banen, så Lille Bjørn og jeg fulgte hendes banegennemgang fra et telt.

Lille Bjørn startede superflot, Helle roste specielit starten i sin feedback, og han gik rigtigt pænt. Vi måtte lave skilt 6 (dobbeltspring) om, vi mistede skilt 17 (cirkel rundt om fører fra højre) og måtte lave skilt 19 (skift side foran) om, og så var der 5x1 for langsomme reaktioner, der var lige lidt snus på siden med skilt 11 og 12.

Jeg var naturligvis meget tilfreds, Lille Bjørn var upåvirket af vejr og godt på. Vi fik 76 point, som på en underlig prøve med 4-5 IB’er vist rakte til en 4. eller 5. plads.

Med Max prøvede jeg et nyt setup. Træningsvesten var derhjemme, jeg havde sort fleece i stedet for rød, og Stetson, sådan lidt HTM-agtigt. Vi startede med front mod dommeren og hilste, vendte mod startskiltet, bakkede og smut, så løb han hen til og ind i dommerteltet … Tilbage igen, frem mod start og så han løb han tværs over ringen og ud på den anden side.

Tilbage igen og så start, og tredje gang kom vi rigtigt i gang og gennemførte banen. Max var pænt på en del af tiden, men også lidt underlig ind imellem. Først ved skilt 12, fremsending til kegle, gik det op for mig, at der blev skudt tæt på. Amanda har filmet prøven, jeg har ikke set optagelsen endnu, men man vil tydeligt kunne se på mig, hvornår jeg bliver opmærksom på det … Og jeg fik at vide, at det var en medvirkende årsag til at Max ikke var helt på, for det skyderi var der hele vejen igennem.

Vi mistede to øvelser og havde flere ommere, og fik IB, men det føltes egentlig meget godt det meste af tiden, og selvom den nye start ikke havde den store effekt på dagen, får den en ny chance i morgen i Ølstykke.

Der var først præmieoverrækkelse efter alle klasser, men vi fik lov at få vores bøger og tog hjem da klassen var slut. Der var rigtigt meget at tale om på vejen hjem, om hvordan hundene havde håndteret forskellige situationer, hvordan vi selv havde reageret, hvad jeg havde lagt mærke til og hvad jeg ikke havde lagt mærke til. Meget lærerigt og en god træningstur.

Lille Bjørn var halt da vi kom hjem, han har fået smertestillende og er stadig halt, så vi skal have tid hos kiropraktor tidligt næste uge. Det er ret bekymrende, at han ikke engang med smertestillende vil støtte på benet :-(

Ingen kommentarer: