tirsdag den 29. marts 2016

Konstruktiv feedback

Max' og min debut i FS1 (foto: Conni Hansen)

To blogindlæg med samme udgangspunkt og de offentliggøres samtidig.

Hvis du starter med dette indlæg, så læs også Anja som coach :-) 

Jeg skrev i går i bloggen: ”Jeg må indrømme, at jeg var skuffet under præmieoverrækkelsen pga. Max’ ikke-bestået i HTM2, men skuffelsen forsvandt hurtigt, da jeg læste bedømmelserne …

Jeg har tænkt over min reaktion og fundet frem til, at den var helt ok. At gå to gode prøver – som man selv oplever som rigtigt gode – og så ikke få Q point ud af det, kan godt føles lidt tomt.

Men jeg havde glæden i kroppen hele dagen – den var kun væk et kort øjeblik under præmieoverrækkelsen – og så var den tilbage med fornyet styrke.

Jeg nævner ofte Lanny Basshams With Winning in Mind. Når min indfaldsvinkel er at udvikle mig indenfor HTM/FS og at vinde, SKAL jeg anvende feedback fra prøverne positivt.

Citat fra morgens korrespondance med min coach: ”Det er mere end OK at være skuffet.... Blot man bruger det konstruktivt!!! Så det giver dig styrke!!!! Der er ikke nogen af os der kan præstere 100% hver evig eneste gang..... Men hvis man bruger det konstruktivt kan man komme 200% TILBAGE!!!!!!

En gennemgang af mine bedømmelser giver følgende konkrete forslag:

HTM:
  • Smil undervejs
  • Max skal selv finde fra P9 til P1
  • Ingen store armbevægelser
  • Vent på din hund i skiftene
  • Samme afstand i alle positioner
  • Tydeligere ”Samle lort op”
  • Arbejde mere sammen med musikken
 
FS:
  • Kigge op og smile
  • Pas på tøven undervejs
  • ”Rigtig” træstub
  • Mere tolkning til musikken
Det meste kan jeg "bare" kan gøre på lørdag (i et eller andet omfang) og der er også flere konkrete områder at arbejde generelt med.

Hvis jeg leger med tanken at Karolina Hasselroth havde givet mig 7,5 i stedet for 7 i udførelse, havde Max og jeg bestået, og jeg havde måske ikke haft så meget fokus på de konkrete forslag. Det har jeg nu, så - som jeg skrev i går aftes i en samtale om prøven: ”Det er nok bedre for min udvikling med denne bedømmelse end lige at slippe igennem :-)”.

Ingen kommentarer: