søndag den 30. april 2017

Max nu også FS1

HTM-ringen tidligt søndag morgen

Jeg vil godt starte med dagens allerbedste oplevelse. Jeg kom lidt hæsblæsende til HTM-ringen – efter at have afsluttet præmieoverrækkelsen i Rally begynderklasse, været omkring bilen for at hente kostumet, konstateret at Max ikke var i bilen, og gættet på Amanda nok havde taget ham og varmet ham op.

Jeg vidste kun, at jeg var nr. 6 ud af 7 i klassen, og da jeg kom var nr. 4 lige gået i gang med sit program. Hurtig omklædning, let opvarmning af Max og så gøre klar. Vi gik ind og Max var lidt tøvende, men han var med. Der var lidt træge bevægelser, men han udførte øvelserne. Det var dagens femte prøve og den, hvor jeg havde den allerbedste følelse indeni. Det var en virkelig god fornemmelse.

* * *

Jeg havde sat vækkeuret til 5:30, 15 minutter tidligere end til daglig, den sædvanlige morgenrutine med bad, morgenmad, tur på stranden. Bilen var pakket på nær nogle få ting, og 20 minutter i 7 kørte jeg med Lille Bjørn og Max til Roskilde Dyrskueplads, og DKKs kæmpearrangement.

Der skulle gøres klar til rallyprøverne, der skulle stilles telt op ved HTM-ringen, der skulle briefes dommere og hjælpere, jeg skulle varme hundene op. Pludselig var det tid til at byde velkommen og prøverne gik i gang med championklasse i begge ringe.

På Helle Gadebergs bane startede Lille Bjørn, og jeg var nok lidt for meget oppe at køre efter indledningen på dagen, kom aldrig rigtigt i boblen – som Anita og Amanda kommenterede bagefter. Vi endte med IB.

Så var det Max’ tur, og det gik meget bedre. Han var lidt dæmpet i starten, men kom godt i gang og endte med 89 point og 5.v.

Defter skulle ind på Trine Dyrgaards bane. Den passe os umiddelbart bedre, men Max dæmpede ret meget og det kostede bakke væk fra fører (10 + 3) og vi endte med 78 point og 9.v.

Lille Bjørn gik fint, men der var 2 x 10 og det løse, så vi endte med 71 point og 12.v.

Jeg kan ikke – og ville ikke drømme om – at bruge omstændighederne som undskyldning. Resultaterne afspejler vist meget godt vores niveau, når hundene synes det er lidt svære omgivelser.

Med dagens resultater får bedre Max score på Årets Hund.



Efter præmieoverrækkelsen strøg jeg over til begynderringen, hvor jeg skulle dømme Kimmie Wolsted i juniorklasse (med tre forskellige Hunde), og bygge min bane op til den anden begynderklasse. Det var en fornøjelse at se en masser flot førerarbejde, jeg mener at kun 1 ud af 18 blev IB’et og top 3 havde alle 100 point og mindre end 3 sekunder adskilte dem.

* * *

Så kom præmieoverrækkelsen til HTM, og det var altså en ret FED fornemmelse. Max havde ikke blot bestået, havn var blevet 2.vinder ud af 7, fik 4 Q-points og dermed FS1-titlen.

Det er 11. gang vi er oppe i FS1, de 9 ud af 13 Q point er opnået på de sidste 3 prøver, hvor programmet er blevet forenklet og strømlinet.

Max har nu titlerne RBM RØM DKRLCH LP1 LP2 HTMF HTM2 FS1 – og det er jeg da lidt stolt af,

Dommerkommentarerne til FS-programmet, domerne var Jette Porter, Emmy Simonsen og Henriette Ortmann

Udførelse.

7,8 God start og slut. Lidt der missede. Fører ikke helt i takt med musikken, men hunden var.
8,9 Meget flot udførelse. Der var ikke meget at komme efter
8,2 Flot

Sværhedsgrad/indhold
7,5
8,1
8,0 Ok for klassen

Musik og fortolkning
8,5
9,0
8,3 God fortolkning

De kommentarer er jeg meget glad for!

Ingen kommentarer: