søndag den 2. april 2017

Skøn dag i Hangar 17

Video: Sandie Højgaard Larsen

I går var vi til HTM-prøver i Hangar 17. Præmisserne var givet på forhånd: tidligt op og sent hjem. Men igen en prøve med mange hyggelige samtaler og en masse flot hundearbejde. Det var også et velgennemført arrangement, hvor 5 (tror jeg) dommerelever var med – det koster tid, men er en afgørende investering i at sikre dommere til kommende prøver. Stor ros til arrangørerne for et flot arrangement! Og en særlig tak til ALLE dommerne! Jeg har noteret alle kommentarer i dette blogindlæg og kan garantere for at de er nærlæst ... det er en fornøjelse med de detaljerede og konstruktive kommentarer :-)

Jeg var også meget tilfreds med Max’ og mine prøver i dag. Jeg havde nogle helt klare mål for min egen indsats og dem levede jeg op til. Jeg varmede op som planlagt og havde præcis den følelse indeni, som jeg gerne ville have til begge prøver.

HTM2 var vores 17. gang i HTM men første gang med Que reste-t-il de nos amours. Jeg havde rigtigt meget fokus på Max, som man kan se på videoen (tak Sandie). Jeg havde ikke bedømt afstanden til dommerbordet rigtigt, så vi kom lidt for tæt på – hvilket man tydeligt kan se på Max. Jeg huskede at vente på ham (undtagen i P10) og jeg havde den rigtige følelse, da vi forlod ringen. Jeg vil sige vi gik til 80 % af det vi kan pt., der er masser at arbejde med, men jeg var absolut tilfreds med Max’ og min indsats.

Foto: Emmy Marie Simonsen

Dommere var Lizza, Helle og Inge-Dorte, her er deres kommentarer

Udførelse
  • Max var ofte distraheret og tøvende – det gik ud over flowet. Hans bakke og sidelænsbevægelse blev lidt skæve indimellem (7,2)
  • Lidt skæv i plads bakke + sidelæns i starten. Lidt varieret afstand i forhold til plads og højre. Nogle lidt tøvende positioner på dagen (7,0)
  • Præcise positioner med få undtagelser. Du kunne evt. tage ”imellem” position, hvor fører bakker, ud indtil den er mere sikkert indlært – du har rigeligt variationer for klassen :-) (kunne evt. give højere karakter) (8,0)
Sværhedsgrad/indhold
  • Der mangler lidt sværhedsgrad til klassen – temposkift og/eller retningsvariationer, fx - Det er lige på kanten (7,5)
  • OK for klassen, lidt flere retninger ville være fint (7,5)
  • Fine positioner – meget varieret, ok retninger (8,3)
Musik og fortolkning
  • Det er en vildt svær sang at lave en god fortolkning på – der skal være et fuldstændigt flydende temposkift der følger sangeren. Det fungerer ikke så godt for jer (men kostumet er fint :-)) (7,0)
  • Flot kostume og i skaber en dejlig og rolig stemning (8,1)
  • Elegant udnyttelse af den smukke musik. Musik og program er elegant nedtonet og roligt fin fransk fortolkning – men ser en gammel film for sig :-) (8,0)
Det rakte til en 2.v. på dagen, og – som Sidsel bramfrit sagde det – fucking 0,3 point fra at bestå :-) Det med at jeg ikke bestod, tager jeg som en ren bonus, for det betyder, at jeg kan fortsætte i HTM2 lidt længere! (Jeg har 16 Q point og der skal 22 til en tvangsoprykning til HTM3)

FS1 var 10. gang siden debuten 28. marts 2016. Det er samme musik (When I’m 64), men der er sket meget med nummeret i perioden. Der har været træstub og balje og stok og … Nu er der Max og mig, ingen øvelser med afstand, og det var vores debut med en udgave af nummeret, som er helt på Max’ præmisser. Der var lidt dæmp undervejs, han satte sig før bakningen, men jeg vil sige vi gik 90 % af vores nuværende niveau – så også her var jeg meget tilfreds.

Dommere var Jette H, Sonja og Emmy, her er deres kommentarer:

Udførelse
  • Rigtigt fint samarbejde på dagen og flydende de fleste steder (8)
  • Max arbejder fint – lidt rod/misforståelser ca. halvvejs, ellers fint flow (7,9)
  • Tydelige hænder. Hunden dæmper (gaber) i enkelte sekvenser. Det ser ud som om handleren presser hunden i gang med bakke øvelsen. Ellers fint at se handleren støtte hunden overbevisende i start (7,8)
Sværhedsgrad/indhold
  • Rigtig mange fine tricks med fin variation til klassen (8,8)
  • Fine øvelser for klassen (7,8)
  • (7,8)
Musik og fortolkning
  • Passer godt til ekvipagen (8,5)
  • (8)
  • Fint tempo musik til ekvipagen. Perfekt kostume (8,0)
Det rakte til en 3.v. og bestået, og vi fik dermed 3 Q point. Vi er oppe på 9 Q point, der skal bruges 12 til FS1-titlen, og den kunne da være sjov at opnå!


Der var præmier til alle og Max fik med sine to placeringer også rosetter.


Selvom Max nok synes han var rigeligt i bur, fik han nogle ture og der blev også tid til at se lidt af Feldballe. Max har fortalt at han var tilfreds med min indsats, han er helt enig med Sonja i, at jeg var for længe om at belønne efter HTM-programmet …, så vi klør på med begge programmer og glæder os til de næste prøver.

Ingen kommentarer: