lørdag den 9. december 2017

Cool

Banerne gøres klar i fint solskinsvejr

Jeg brugte ”cool” om mig selv i forbindelse med coachingsessionen i torsdags, og det udtryk bad Anja mig om at forklare. Jeg kom omkring John Wayne og nogle af hans roller, hvor han uanset det kaotiske i omgivelserne bevarer roen, det kølige overblik … er cool! Det er sådan hundene gerne skal opleve mig, til prøver (og træning). Far har overblikket og er i kontrol, så det behøver vi ikke bekymre os om.

I dag havde Amanda jeg afslutningen på fjerde udgave af Sydkystens Hundeskoles Rallyinstruktøruddannelse og jeg fik på flere måder lejlighed til at agere cool fra morgenstunden. Vi mødtes i Jersie 8:15 (vi havde kursusstart 9:00) og foran skolen stod en dreng i shorts, og det var altså ret koldt. Det var en spejder, der arbejdede for et duelighedstegn (hedder det stadig sådan?), for at gå i shorts et helt år. Det er da cool på et par måder.

Morgenmad i Susannes bil

Grunden til, at han stod ved skolen, var at der skulle være juleafslutning, med masser af børn og forældre, og boder osv. Det var rigtigt dumt, at jeg ikke havde tjekket det inden jeg lagde afslutningen af Rallyinstruktøruddannelsen blev planlagt. Men vi klarede det. Vi fik lavet kaffe i køkkenet, vi fik rettet an bag i Susannes bil, og som afslutning på formiddagen købte vi æbleskiver på skolen til hele holdet, instruktørkandidater og tre inviterede ekvipager.

Casper (Lille Bjørn 2) og Amanda

Det var ret koldt, men solen skinnede og den praktiske del af afslutningen foregik på allerbedste vis. Der var to vidt forskellige championbaner ekvipagerne skulle gennemføre og have feedback på. Og der var to x ½ time eneundervisning. De tre inviterede ekvipager var ikke tilfældige, faktisk langt fra. Christina (som havde Casper med) & Tempo, Conni & Malou og Majbrit & Caro er garvede rallyudøvere, de havde på forhånd sendt beskrivelse af udfordringer, de ville have feedback på/arbejde med, og instruktørerne havde bestemt taget udfordringen op.

Der var specielt et setup Amanda og jeg var spændte på, og det gik fantastisk, så jeg brugte ordet cool, da vi skulle give tilbagemelding.

Alle kursisterne bestod eksamen, det var et ret sejt hold, og så vidt jeg kunne vurdere var de helt cool i forhold til eksamenssituationen.

Efter kurset gennemgik Amanda og jeg feedback-skemaerne, og nikkede til det hele. Masser af ros og masser af ideer til udvikling af kurset. Vi klappede hinanden på skuldrene og synes vi har gjort det ret godt.

Jeg synes Amanda har været ualmindeligt sej. Det er sin sag at debutere på et 4-dages kursus med 6 ret erfarne kursister, og det har hun gjort på blændende vis. Der er masser af superlativer jeg kan bruge om hende, og cool er bestemt et af dem.

Så begyndte vi – bedre sent end endnu senere! – at tale om turen til Sverige i morgen. Det var da meget godt at få talt om noget så lavpraktisk som hvor de fire hunde skal være på turen over. Der var ingen panik at spore, og vi har klaret det, det var godt vi opdagede det i dag og ikke i morgen! Cool :-)

Ingen kommentarer: