torsdag den 22. marts 2018

3 år med HTM



Det er præcis tre år siden jeg fandt musikken til mit første HTM-nummer, den er omhyggeligt ikke nævnt i blogindlægget HTM 😊 Det var Rolling Stones ”Walking the Dog”.

Det er 1.021 dage siden jeg debuterede i HTM, som jeg skrev om i … men jeg kan så meget andet.

Siden er det blevet til en del flere HTM-prøver, jeg har været oppe 21 gange med Max og 3 med Lille Bjørn.

I overmorgen skal jeg op til HTM-prøve nr. 25 og nr. 26, de to vigtigste prøver af dem alle, fordi de er de næste 😉

Tre år, det er ingenting i forhold til hvad jeg har brugt på LP og rally, men jeg begynder at føle mig ret garvet og rutineret, og den helt klart mest fremtrædende følelse inden i er: Glæde. Jeg glæder mig så meget til at vise de to programmer.

På papiret er det de samme programmer som til de forrige tre prøver, men der er sket en masse siden seneste prøve den 17. december. Lille Bjørns program er blevet endnu mere sikkert, og der er kommer koreografi oveni. Jeg har haft en del fokus på den cirka 1 minut længere HTM2-udgave, men den seneste tid har jeg igen koncentreret mig om klasse 1 udgaven. Jeg synes bare, det nummer er skabt til Lille Bjørn og mig 😊

Med Max’ nummer har jeg gennem en enetime med Lina fået en masse input til koreografien. Jeg har trænet de enkelte positioner for sig, jeg har trænet overgange for sig. Jeg har kun i meget begrænset omfang trænet programmet i sammenhæng. På lørdag er jeg back to basics, jeg skal have fuldt fokus på, at Max er topmotiveret hele vejen igennem. Vi har tiden foran os og nummeret skal nok udvikle sig i takt med at vi bliver mere rutinerede.


Fotoet er fra Hangar 17 den 10. oktober 2015 og teksten er ”Max og Osseau, HTM-stjerner i svøb :-)” På lørdag er de begge i klasse 3 og jeg synes naturligvis, at de er store stjerner!

Ingen kommentarer: