lørdag den 24. marts 2018

Lille Bjørn klar til HTM2


Lille Bjørns sidste HTM1-prøve

Border Collie Klubben afholdt HTM-prøver i dag i Ringsted, jeg var tilmeldt med begge hunde, og havde en dejlig dag! Max var oppe for fjerde gang i HTM3:



Der var en masse positivt at tage med: Selvom Max ikke havde det fedt i hallen, så holdt både han og hans fører fokus. Jeg støttede ham godt, huskede at vente, når han ikke var på lige fra starten. Og hans hale var ikke nede.

Dommerkommentarer (Lizza, Camilla, Johanna)

Udførelse:
5,5
4,8 Det var lidt svært at være i ringen og Max var ikke helt med. Nogle enkelte af positionerne holder han ikke rigtigt
4,2 P1 er ude af position, flagrer i P2. Flot start/slut. Generelt sidste skarphed i dag gennem hele programmet. Et program der med udførelse i orden er passende i klasse 3. Flot førerarbejde igennem programmet.

Sværhedsgrad
5
6 OK, men kunne godt ønske mig mere variation i positioner og retninger, evt. også i skiftende
6,9 God variation. Arbejd på mere/flere retninger evt. i P2 + P6

Musik og fortolkning
6
6,5 Fin lille historie
7,8 (?) Godt valg af musik og tema.

Dyrevelfærd og sikkerhed:
3
3
3

Jeg er enig i det hele, og meget mere er der ikke at sige om dette. Jeg havde ikke en dårlig følelse, men det var ikke den rigtigt fede fornemmelse, som jeg gerne vil have.

Samlet 20,6 point og 6. vinder ud af 7.

Lille Bjørn skulle op i HTM1 for fjerde gang.

Dommerkommentarer (Jette, Anja, Camilla)

Udførelse
7,8 Meget flot. Lidt upræcis indimellem
6,5 Rigtigt fint fokus fra både H og F 😊 Lidt skævheder her og der
6,4 Fint arbejdende makkerpar. Du får ham pænt med de par gange han går i snus.

Sværhedsgrad
8.0 Fint. Flot førerarbejde uden håndsignaler
7 Flot
6,5 Fint for klassen

Musik og fortolkning
8,0
6,8 Rigtigt fint, god historie. Hvis du havde kigget op til sidst ville det have været fedt at se dit ansigt = overskud!!! 🙂
6,5 OK

Dyrevelfærd og sikkerhed
3
3
3

Top 3 i HTM1

Samlet 24,2, 2.v., 4 Q point og dermed er vi kommet op på 15 Q point.

Lille Bjørn er dermed HTM1 (kræver 12 Q point), og vi går videre i HTM2 😊

Lille Bjørn var måske varmet lidt for meget op, men han gik fantastisk. De to gange snus kom helt bag på mig, men jeg fik ham hurtigt tilbage igen, og det endte med at blive et ret flot program. Jeg har set videoen et par gange og Lille Bjørn er bare totalt på, og halen logrer til den store guldmedaljer.

Jeg har fået flyttet ham til klasse 2 den 7. april, vi har programmet klar, og nu skal det finpudses på det. Det var en dag, der på flere områder bestyrkede mig i, at HTM er min favoritsport. Der er en fantastisk god stemning ved disse prøver, og vi deler hinandens medgang og modgang.

For mig var der tre ekvipager, som jeg fulgte med særlig interesse. Anita og Osseau, som debuterede i HTM3, med et glimrende program med stort potentiale, og fik FS1-titlen.

Mathilde og Boogie bestod FP1 med superflotte 4,8 point.

Og så var der lige Lonni og Morgan, som debuterede i FS1 og HTM1 og vandt begge klasser, med to suverænt flotte programmer.

Et flot arrangement, og en virkelig skøn prøvedag.

Ingen kommentarer: