mandag den 2. juli 2018

Lille Bjørn og Max til DM i Rally

Fra DM 2017 (foto: Anita)

I dag blev den officielle kvalifikationsliste til DKKs DM i Rally 2018 offentliggjort. Det har været rigtigt spændende til det sidste i alle klasser, på nær Juniorklassen, men derfor er det alligevel dejligt at se denne liste:

Både Lille Bjørn og Max er dermed kvalificerede i juniorklasse med Mathilde på 10 år som fører. Hun har også kvalificeret sig med farmors Boogie. Kæmpestort tillykke med den flotte præstation!

Der er 76 førere på kvalifikationspladser, 66 med 1 hund, 7 med 2 hunde og så er der 3 med 3 hunde hver: Ditte, Kimmie og Mathilde.

At komme til DM er stort. Jeg deltog første gang i DM 2011, og har været med hvert år siden, nogle gange relativt enkelt, andre gang med lidt held. Hver eneste gang har det været noget særligt, og jeg drømmer om at komme med igen igen, så længe jeg stadig arbejder med hunde.

I 2011 var Megan med i championklasse, kom i finalen og blev nr. 7.

I 2012 var Megan igen med i championklasse, og endte som nr. 14.

I 2013 var Megan igen med i championklasse, kom i finalen og blev nr. 5.

I 2014 var Megan igen med i championklasse, og endte som nr. 13. Lille Bjørn var med i ekspertklasse og blev nr. 20.

I 2015 var Megan igen med i championklasse, og endte som nr. 19. Max var med i ekspertklasse, kom i finalen og blev nr. 8.

I 2016 kom alle tre hunde til DM. Megan blev nr. 15 i championklasse, Max kom i finalen i championklasse og blev nr. 10. Lille Bjørn blev nr. 14 i ekspertklasse.

I 2017 var både Lille Bjørn og Max kvalificeret i championklasse, Lille Bjørn blev nr. 15 og Max kom igen i finalen og blev nr. 10.

I år skal Lille Bjørn og Max med for 4. gang, men det bliver deres debut i Juniorklasse. I alt 9 ekvipager er kvalificerede, 4 førere og 9 hunde 😊 Det er fire meget dygtige førere, så der bliver kamp om podiepladserne!

Det bliver noget helt andet for mig end de første 7 gange, jeg skal jo ”bare” have hundene med, og i øvrigt holde mig i baggrunden. Mathilde og Mette har demonstreret flere gange, at de sagtens kan håndtere at gå til prøver med alle tre hunde, også en dobbeltprøve, fuldstændig svarende til DM.

Så jeg skal nyde at være tilskuer, det bliver garanteret ikke kedeligt.

Ingen kommentarer: