mandag den 21. december 2015

Sidste træning før jul - og de mest læste blogs


I morges havde Anita jeg aftalt at mødes i hallen i Køge til en sidste gang træning inden jul.

Med tre hunde og seks forskellige discipliner er det ekstra vigtigt at jeg får tilrettelagt træningen struktureret og afbalanceret.

Jeg må erkende, at overvejelserne vedrørende Lille Bjørn og HTM1 er resulteret i, at det er valgt fra. Jeg holder fokus på rally i hvert fald de første måneder af 2016.

Max’ og FS1 er bestemt ikke skrinlagt, men jeg vil hellere have HTM og Rally til at fungere bedre, end at jeg vil brede mig for vidt – jeg vil uden tvivl fortsat træne FS, men ikke have det som konkurrencemål foreløbig.

Så dagen stod på rallytræning med Megan og Lille Bjørn, HTM-positioner og lidt rally med Max.

Det udvikler sig alt sammen positivt.

Specielt fik jeg styr på den sidste del af HTM2-programmet, og fik ros for masser af belønning undervejs, da jeg skulle lave en demo at det fulde program.

Nu er der træningsfri et par dage.

Sidst år udskrev jeg en konkurrence, hvor jeg bad læserne om at kåre årets blogindlæg. Det har jeg valgt at droppe i år. Dette er blogindlæg nr. 200 i år, og man skal være mere end almindeligt nørdet for at give sig i kast med den opgave.

Så jeg har valgt at nævne de 10 meste læste blogindlæg og kort kommentere dem.

10 Something Happened To Me Yesterday (20.2) - som handler om min udvikling i forhold til, hvad der betyder noget.
9 Hvor længe var Jeppe i Paradis? (8.1) - hvor jeg har ondt af mig selv, fordi Max bliver påvirket af gøen, og bliver sparket i gang igen af Lonni, Anita og Johanna.
8 … men jeg kan så meget andet (6.6)  - om den mest fantastiske hundeweekend, hvor Max debuterede i HTM1 og vandt, bestod FP2, fik 100 point i rally og Megan fik 94 point i rally.
7 With Winning in Mind - en anmeldelse og en udmelding (18.7) - en anmeldelse af Lanny Basshams bog og min implementering af dens principper.
6 Noget om rally (30.1) - et Halfdan Rasmussen inspireret rallydigt.
5 At dømme og at blive bedømt (11.5) - om at dømme i rally og om at være uenig med dommeren.
4 Nedsmeltning (26.4) - om mit livs dårligste LP-prøve, og samtidig den vigtigste, fordi den var vendepunktet.
3 Folk snakker (4.10) - om at min ændrede attitude til prøver bliver bemærket.
2 Man kan ikke lære en gammel hund nye kunster (3.1) - om et fantastisk kursus hos Lea Nor.
1 Hej far! (17.8) - Max’ første blogindlæg og en kærlig opsang til hans fører, som er lidt tung i optrækket indimellem.

Ingen kommentarer: