torsdag den 12. maj 2016

Fun, fun, fun

Fra Roskilde 1. maju (Stender's Foto)

Anita og jeg havde aftalt at mødes i Benløse sidst på eftermiddagen, for at arbejde lidt med vores HTM/FS-programmer. Anita havde omarbejdet den sidste del af sit HTM-program efter sidste træning hos Anja, og det var spændende at se og kommentere de nye positioner og sammensætningen af programmet. Der er små detaljer der kan gøre alverdens forskel: en særlig overgang, en fornuftig pause, trinnene i langsom gang, længden af de enkelte positioner osv. osv.

Der er nogle fundamentale regler, der skal overholdes, men i bund og grund er der total frihed til at sætte programmet sammen, som man selv, synes det passer. Det er ærligt talt ret sjovt og superspændende. Man bliver ALDRIG færdig med et program. Og muligheden for at variere undervejs giver også nogle gode frihedsgrader, når man er blevet lidt rutineret, og det synes Anita og jeg, at vi er blevet :-)

Jeg arbejdede med begge Max’ programmer. When I’m 64 synes jeg flyder ok, men der er mange detaljer, jeg gerne vil have skarpere. Overgangen fra mellem benene til plads (særtrænes med reduktion af håndtegn), cirkel om stok, mens jeg går fremad, follow af stok og hånd (så der er afstand nok fra mig), og bamsen til sidst. Jeg kan mærke, at programmet føles betydeligt meget bedre efter at træstubben forsvandt, der er et godt flow i programmet, og jeg glæder mig til den officielle debut med det nye program om en måned i Vejen.

Walking the Dog drillede lidt i de normalt stærke positioner, men der var rigtigt meget andet, der fungerede fint, specielt P2 (front), P6 (tværs) og P3 (but), og så fik jeg holdt nogle gode pauser, hvor jeg gav mig tid til at vente, så der kom meget mere ro på nummeret Jeg skal vise det 22. maj i Årslev.

Jeg træner ganske lidt i denne periode, mest momenter med Max, og det var da lidt sjovt at se hvor tydeligt det var for Anita, at flere af de positioner, som vi har arbejdet meget med, er blevet betydeligt bedre. Træning kan godt betale sig :-)

Max synes vist det var lidt træls i dag, fordi der var en del snak om programmer og detaljer, men de kommende dages detaljetræning skal vi nok få meget sjov ud af, så HTM-programmet bliver endnu skæggere at optræde med.

Det er bare sjovt at arbejde med de programmer, hvor der ikke er en facitliste, men hvor det er samspillet mellem hund, fører og music, der skal gå op i en højere enhed

Ingen kommentarer: