tirsdag den 17. maj 2016

Lidt og godt



Inden aftensmaden trænede jeg 20 minutter med hundene, første Megan, så Lille Bjørn og til sidst Max. Det bliver ret fokuseret, når der er sat sådanne tidsrammer, jeg havde det hele planlagt i hovedet.

Med Megan fremsending til felt og fremsending til kegle, 2 nye signaler, hvor håndbevægelsen og rank ryg bruges til felt, ned i knæ og håndtegnbevægelse (andet end til felt) bruges til kegle. Det virker fantastisk! Desuden lidt sideskifter og sitter indimellem, med det nye håndtegn (hånd langs krop). Det ser ret godt ud.


Med Lille Bjørn trænede jeg bak: hævet mål til mindst 4 skridt + fokus på min egen skridtlængde og drejning af kroppen. Det ser også godt ud. Og lidt fremsendinger indimellem, fordi de forstærker Lille Bjørn enormt. Endelig lidt sideskifter, som får ham virkelig tændt, efterfulgt af bak, normalt en svær sekvens, men det gik fint.


Med Max handlede det næsten kun om motivation. Lidt positioner, lidt felt, lidt kegle og 90 % leg med et solidt gummikødben, som er ved at være kaput.


Men hold da op en intensitet vi får, når det er belønningen.

Jeg har vaklet lidt, men er blevet enig med mig selvom at Max skal med til rallyholdet i morgen hos Johanna, og torsdag tager vi endnu engang før aftensmad træning I haven. Så er vi klar til weekendens prøver, 2 x rally lørdag og 2 x rally + 1 x HTM søndag.

Ingen kommentarer: