tirsdag den 30. oktober 2018

Bits and Pieces


Nothin' seems to ever go right
(I'm in pieces, bits and pieces)
Cause night is day and day is night

(Dave Clark & Mike Smith)

Fem fokuspunkter i denne tid.

Rallyskilte

Det er nu annonceret, at de nye rallyskilte offentliggøres 7. januar 2019. Og der er annonceret to orienteringsmøder, som allerede har fået god tilslutning. Der ligger en stram tidplan op til offentliggørelsen, men de mange positive tilkendegivelser giver god energi til at færdiggøre arbejdet 😊

Årets Hund

Lørdag går turen til Herning, hvor jeg skal dømme Årets Hund (champion, ekspert og øvet) sammen med Irene, og derefter være sekretær og opgøre resultaterne for klasserne, jeg har dømt, mens Amanda og Irene dømmer begynder og junior, hvor Mathilde bl.a. skal op med Lille Bjørn og Max. Superspændende alt sammen! Hundene har gjort skiltene klar til champion og ekspert til aften 😉

Sydkystens Hundeskoles Hundepris

Så lidt reklame:

”Den 31. december 2018 skal Sydkystens Hundeskoles Hundepris uddeles for femte gang.

Der er igen tale om tre hundepriser, som kan tildeles personer eller grupper af personer, som fortjener anerkendelse for en særlig indsats inden for noget hunderelateret i det forgangne år. Navnene offentliggøres i forbindelse med vores traditionelle nytårsarrangement: de to rallyprøver den 31. december 2018 i Herringløse Agilitycenter. Med priserne følger en præmie.

Der er ikke specifikke kriterier for, hvem der kan modtage priserne eller for hvad, da vi ikke ønsker at sætte snævre rammer for, hvem der kan indstilles. De eneste krav er at det skal være noget hunderelateret og knyttet til Danmark.

Alle er velkomne til at sende indstillinger, det kræver ikke at man har noget med Sydkystens Hundeskole at gøre.

Hvis du har forslag til personer eller grupper af personer, der fortjener prisen for 2018, så skriv en begrundet indstilling til pris@sydkystenshundeskole.dk. Deadline er søndag den 18. november 2018.

Du kan via disse links se, hvem der har modtaget prisen for

2014 http://www.sydkystenshundeskole.dk/hundepris.php
2015 http://www.sydkystenshundeskole.dk/hundepris2015.php
2016 http://www.sydkystenshundeskole.dk/hundepris2016.php
2017 http://www.sydkystenshundeskole.dk/hundepris2017.php

Max

En god hundeven har skrevet til mig. En dejlig, kærlig og ærlig henvendelse. Jeg tror ikke hun vil have noget imod at få sit navn frem, men jeg lader den være anonym:

”Hej Paul, så er der tanker om din blog igen.

Hvordan ville Max have det med aldrig at skulle ind til en rallykonkurrence igen? Gør du det for din skyld, eller for hans skyld? Jeg tænker at du har prøvet RIGTIG meget forskelligt med ham, og der er selvfølgelig altid noget at lære for os mennesker når hunden viser os en adfærd som vi enten ikke ønsker, eller som overrasker os.

Jeg tror bare også det er godt at stoppe op og spørge sig selv. Kan jeg lave noget andet med den hund som vi begge kunne synes var fedt.



Det jeg bare vil sige er, at jeg synes at vi skylder vores hunde at lade dem blive fri for ting hvor de ikke viser at det er sjov, især når der er så meget andet vi kan, og det er fra et konkurrencemenneske til et andet. PISSEirriterende, når vi nu elsker alt ved konkurrencerne...motivationen til at træne, det sociale (at komme ud og tale med dem man ikke træner med, men alligevel er venner med), at det er fedt når det lykkes og når man får udtagelser til DM, ÅH eller finaler til disse! Jeg kan så meget følge dig. Men synes måske det er fair nok at give Max fri fra Rallykonkurrencer det næste års tid. ..også uden at du bliver "sur" på ham”

Jeg har ikke et godt svar, for tankerne kører rundt i øjeblikket.

Lille Bjørn

Dette bliver sværere at holde anonymt. Louise har fundet rekvisitten til Lille Bjørns HTM-nummer i gemmerne, og vi får den 😊 Tusind tak!

Ingen kommentarer: