tirsdag den 16. oktober 2018

To dårlig generalprøver og noget lækker Nose Work


Jeg havde aftalt at mødes med Anita inden aftenens Nose Work træning for at vi kunne træne HTM en sidste gang inden Samsø. Området foran Aktivitetscentret i Solrød er perfekt til formålet, der er lidt forstyrrelser, men ikke for mange, og der er fint underlag.

Jeg var kommet til den sidste tredjedel af Max’ nummer, da Anita kom, og jeg var bare i tvivl om noget lige inden løbesekvensen. Anita overtog musikken og vi startede igen, og igen og igen. Max var utroligt opmærksom og knoklede løs, mens en passage cirka 30 sekunder inde var simpelthen forsvundet i mit hoved ☹ Jeg måtte opgive at finde ud af det mens vi trænede ….

Anita gik sit FS-nummer et par gange og derefter HTM en gang, uden Osseau, og det så rigtigt godt ud alt sammen 😊

Så skulle Lille Bjørn vise sit Paddington-nummer. Jeg havde ved visualiseringer i aftes fundet ud af, at have Paddington i samme side som Lille Bjørn skulle være i i nogle positioner, og det var en vældigt dårlig idé. Lille Bjørn plejer bare at være i positionen eller følge min hånd, så en Paddington var meget distraherende. Der skete også andre underlige ting, så det blev et ret forvirret program.

Jeg tror jeg havde givet Anita indtryk af, at vi havde et mere færdigt program, og jeg har nogle virkeligt gode visualiseringer, som ligger klasser over det vi præsterede i dag. Jeg har stor tillid til at vi topper på lørdag.

Lille Bjørn tog det hele med ophøjet ro …, nå ja, der var lige det med at jeg både over for ham og Max fedtede med belønningerne, dårligt førerarbejde.

Ret varm og meget rundtosset gik jeg med Max over til Nose Worken hos Mette, og det gik meget bedre, her skulle jeg jo ikke blande mig så meget!!! Nogle lækre søg ved busterminalen og på området med skulpturen, og til sidst søg på en af trapperne op til perronen og på perronen. Der var fine forstyrrelser og en masse godt hundearbejde.

Til aften har jeg testet alle usb ‘er inkl. Anitas + brændt cd’er som backup, og der er ved at være styr på det hele til Samsø. Sådan da, for da Anita spurgte hvordan Paddington kom ind til HTM-prøven havde jeg ikke noget svar, det havde jeg faktisk ikke tænkt over, det har jeg nu!

Da jeg hørte Liberty Bell var der i øvrigt pludselig ikke noget problem med at huske alle positionerne i det fulde nummer. Det var da bare fordi jeg var hektisk og febrilsk, at der kludder i forløbet i Max’ nummer.

Det bliver helt sikkert ikke kedeligt at opleve mine HTM-numre på Samsø, faktisk tror jeg de begge bliver ganske underholdende 😊

Ingen kommentarer: