fredag den 19. oktober 2018

Turist på Samsø

 
Folk og fæ på Issehoved (foto: Anita)
 
Der var rigtigt mange hundefolk med færgen fra Kalundborg til Ballen kl. 8:30 i morges, nogle for at gøre klar til weekendens prøver, andre for at få en ekstra dag som turister på den skønne ø.

Anita, Amanda og jeg var i kategorien andre, og på færgen aftalte vi dagens program.

Første stop var sidste parkeringsplads på Issehovedvej, og vi fik en dejlig tur i det skønneste vejr ud til Issehoved. Næste stop var Nordby Kirke, som desværre ikke var åben, men vi fik beundret kirken udefra og læst en masse gravsten.

Jeg havde foreslået at vi fik frokost på Samsø Bryghus og det var der ingen indvendinger imod.

Vi kom lidt før det åbnede kl. 12:00, så jeg benyttede lejligheden til at vise min del af 6+-nummeret til musik.



Samsø Bryghus har en hyggelig butik med en del forskellige øl, en række økologiske varer og et lille udvalg af mad i cafeen. Jeg fik tre stykker smørrebrød og en Klokketårnet Hvede Øl til, rigtigt lækker frokost. Inden vi gik, kom jeg også til at købe en trækasse med 6 øl med 😊

Vi havde booket samme sommerhus som sidste år på Heden i Maarup Østerstrand Syd og fik hurtigt indlogeret os, same procedure!

Eftermiddagsturen gik til stranden. Det er et dejligt område og med flere huse til salg, bl.a. det, vi bor i. Jeg foreslog en lille konkurrence om hvem der kom tættest på at gætte salgsprisen. Anita vandt med et bud på 850.000 kr., den rigtige pris var 1.295.000 kr. Amandas og mit gæt tilsammen var 1.300.000. Så vi må bare konstatere at vi ikke har meget forstand på sommerhuspriser på Samsø …

Aftensmaden fik vi på FlinchsHotel i Tranebjerg, hvor vi havde aftalt at mødes med Louise og Henrik. Vi havde en superhyggelig aften med lækker mad og masser af hundesnak.

Tigerrejer

Cheeseburger med bacon 

Specialøl :-)

Ingen kommentarer: