tirsdag den 11. december 2018

Fed Nose Work sæsonafslutning


Sæsonens sidste Nose Work træning fandt sted til aften, igen i Hedehusene Fjernvarmeværk, som jeg som nævnt i sidste uge synes er en drøm af et sted til Nose Work. Der var juleafslutning. Som sidst 5 områder til selvtræning med 4x2 og 1x3 kilder, et område med 4 kilder, som Mette styrede, og endelig konkurrencedelen med Merete: to NW1 indendørssøg og et NW1 beholdersøg. Sidste gang tog jeg rigeligt med søg, så i dag havde jeg besluttet, efter at hørt om forløbet og søgene, ikke at tage alle selvtræningsdelene, og huske at holde pause undervejs (!).

Jeg startede med to af selvtræningsområderne og vi fandt 3 ud af 4. Derefter var vi klar til de to indesøg. Max arbejdede supergodt i dem begge. I det første lavede han en flot markering i et langt, intensivt forløb, og det markerede jeg, desværre forkert. Markeringen var tydelig nok, tilfældigvis (?) et af de steder, hvor der havde været en kilde for en uge siden … I det andet søg igen en lang, intensiv periode, kom godt ud i hjørnerne, og en supertydelig markering, korrekt!


Lidt selvtræning, og så ind til Mette. Det var aftenens bedste oplevelse. Max arbejdede eminent fantastisk og markerede alle fire kilder inden for noget som føltes som 1 minuts tid – jeg var totalt høj og kunne være svævet hjem på det tidspunkt; ingen af de andre deltagere var vist i tvivl om, at jeg var overordentlig tilfreds 😉

Så var der pause til Max, og jeg ville tage ham ind igen, når sidste ekvipage var færdig med indesøget. Han pause måske 5-6 minutter, så gik det pludselig rigtigt stærkt, jeg hentede Max i bilen, og da vi kom ind, var vi de første på beholdersøget. Det var hans bedste søg i en konkurrencelignende situation, og han markerede efter 25 sekunder.


Så lidt mere selvtræning, og så var tiden gået.

Præmieoverrækkelsen blev en lidt ensidig affære: Michelle og Kami vandt alle 3 søg og sammenlagt, superflot!!! 😊

Jeg havde dog inden fået en uventet præmie af Mette, et nummer af Sheltie-bladet med en artikel om juniorhandling, som jeg har været med til at skrive, og et par fotos af Mathilde (som der er rigtigt mange billeder af i det nummer!!!) med Lille Bjørn og Max. Jeg har aldrig set bladet, så det var dejlig genlæsning og hyggelige minder!

Tak til Mette og Merete for en skøn træningsomgang igen, jeg glæder mig til at starten igen til januar.

Ingen kommentarer: