mandag den 23. september 2019

En berusende følelse & Lille Bjørn møder Karlsvognen

Du skal lige hjælpe mig op far!

Jeg vågnede meget tidligt, og Max’ og min championbane i går kørte gennem hovedet en del gange. Starten og slutningen, der er en passage midt i, jeg ikke kan huske. Men følelsen, den var 100 % intakt. Totalt fed, berusende følelse.

Jo, jeg har prøvet det før, og jo, jeg har også prøvet det i forbindelse med rallyprøver før, også med Max. Men i går var alligevel noget helt specielt, det hele gik op i en højere enhed, på en måde jeg ikke kan mindes tidligere. Jeg havde den ro og den selvkontrol, som jeg har arbejdet så meget med, og jeg havde de helt rigtige tanker hele tiden før, under og efter prøven.

Det er den foreløbige kulmination på Max’ og mit samarbejde ❤️

Skønt område til Nose Work

Lille Bjørn er blevet en ældre herre, han passerede de 12½ år for kort tid siden. Han gider ikke rigtigt gå så lange ture, og indimellem virker han gammel. Jeg talte med en om det til en prøve for nylig – det er som om hundene hurtigere bliver gamle, hvis man ikke træner dem længere, når de er vant til at træne.
Kilde i elevator

Et af mange dæksler

På jagt efter kilde ...

Et andet dæksel

Der skal virkelig strækkes ud for at komme til kilden

Det er én af grundene til, at jeg er begyndt at træne Nose Work med Lille Bjørn igen. Vi var til træning til aften ved Køge Nord Station (Karlsvognen), og når man oplever Lille Bjørn sådan en aften, så virker han ikke gammel. Han knoklede på gennem i alt 7 områder med 30 kilder.




Man kan godt se, at han er gammel, når man ser nærmere efter, han skal løftes mere og kan ikke strække sig så meget, men næsen, energien og stædigheden fejler intet og det var en fornøjelse hele vejen.

Køretøjssøg

Køretøjssøg

Køretøjet!

Jeg bliver nødt til at prøve at komme til en Nose Work prøve med ham, så vi får også får den oplevelse sammen.

Apropos ældre hunde, så har jeg leget lidt med tanken om fortsat at træne lidt rally med ham, med henblik på at gå i seniorklasse. Som opvarmning til Nose Work lavede vi lidt bakning, sideskift, stå og holde position, og vi kan det hele på rutinen. Jeg satser på at prøve seniorklasse efter 9. november, hvor han skal op i juniorklasse til Årets Hund finalen. Der er lige noget der skal trænes med fremsending til kegle, nu har er døv, men det er den eneste øvelse, som jeg tror vi skal arbejde særskilt med.

Det er hyggeligt at se frem til at gå rally med ham igen, for det savner jeg altså indimellem!

Ingen kommentarer: