tirsdag den 10. september 2019

Nose Work i regnvejr

Jeg fik ikke fotos af Max til Nose Work træning. så her er fra morgenturen :-)

Meretes bil og beholdersøget

I dag var der Max’ tur til at komme til Jersie Hallen og træne Nose Work hos Merete. Det var en perfekt mulighed for at træne Nose Work i seriøst regnvejr, og sådanne muligheder går vi naturligvis ikke glip af 😊


Max og jeg startede med arealet foran hallen med flagstang, skulptur og masser af græs. Der var x kilder, så vi startede fra en ende af, Max søgte fra start, og fik arbejdet sig frem til en høj kilde på skulpturen. Videre, og arbejde ved flagstangen, og en meget tydelig markering helt nede – kilden sad vist oppe, men markeringen var helt klar. Vi søgte videre og Max lavede en flot markering på et dæksel. Vi tog en runde om hele arealet, men ikke mere at finde. Og tre kilder var korrekt!

Vi tog beholdersøget selv, Max var ikke helt sig selv, og det tog lidt tid før der kom en markering, ok, og så tog to forkerte før den anden beholder blev markeret. Jeg tror jeg stod for tæt på ham, fordi jeg var bekymret for om der var noget galt med ham …

Derefter nogle andre selvtræningssøg, som gik fint, bl.a. seks på stribe op ad muren.

Hos Merete tog vi beholdersøget igen, og nu var der ingen slinger med det første, og en enkelt distraktion inden den anden markering.

Dernæst et ikke helt nemt klasse 2 søg med tre kilder, hvor der virkelig skulle arbejdes, og han fik løst dem alle fint, selvom der kom nogle enkelte frustrationspib.

Det regnede og det sejlede

Vi sluttede af med to søg på bagsiden af hallen og et søg med to kilder på containeren, og det gik strygende.

Jeg fik ikke taget fotos undervejs, for kameraet kunne ikke genkende mit våde fingeraftryk 😉

Skøn træning, og selvom der var et par søg som vi droppede pga. en del overflow fra tagrenderne, så generede det tilsyneladende ikke Max spor at arbejde i regn.

Ingen kommentarer: