søndag den 26. august 2018

Ferie dag 24 – 2 Nose Work prøve med Max


Max og jeg var til Nose Work prøve på Garbogaard i dag.

Jeg var så heldig at Mia var i samme gruppe og tilbød at filme mine søg (ja tak!!!).

At sige at jeg har trænet lidt med Max kan nok betegnes som en overdrivelse, meget lidt er vist mere korrekt. Men jeg havde en fin fornemmelse, for det er gået ganske godt ved de to træninger hos Merete.

Vi startede med beholdersøget:



Som man kan se gik Max ikke i gang fra start, jeg beskrev det bagefter som at jeg synes han gik slalom mellem boksene, og det bliver bekræftet af videoen. På vejen tilbage kom næsen på, og der var ingen tvivl da han markerede …. Den allerførste boks.

Dernæst indesøget:



Der blev brugt en del tid på at afsøge gulvet. Vi kom godt rundt langs alle siderne, men passerede det kritiske hjørne uden reaktion første gang. Jeg skulle have guidet ham om hjørnet til allersidst, men det gjorde jeg ikke …

Udesøget:




Jeg valgte at skynde mig forbi græsset og hen til dækkene, jeg fik støttet godt så han ikke begyndte at søge til højre for dækkene, og lidt længere få ham væk fra en plet hvor der var tisset. Det var en knivskarp markering (igen!) og det var dagens næsthurtigste udesøg 😊

Køretøjssøget:



Jeg havde valgt at Max skulle styre hvilken vej vi gik rundt, så det blev mod uret. Han burde måske have fanget kilden da vi gik forbi på den modsatte side, men det blæste fra den side. Markeringen er lige i skabet. Der blev trukket for at han var oppe et par gange, det kan ikke ses på videoen.

Vi endte med 75 point og 4 fejl og dermed en 2. præmie. Jeg var ganske godt tilfreds, specielt med udesøget.

Fokus skal helt være på at han søger fra han går i gang, det lyder som noget vi arbejder med på andre fronter også – altså at være på fra starten.

Ingen kommentarer: