søndag den 26. august 2018

Ferie dag 24 - 1 – Tilbageblik på DM & Videoer



Som nævnt flere gange var det en ganske ny fornemmelse for mig at være til DM uden selv at skulle op. Indtil finalen var slut bestemte Amanda 100 % hundenes opvarmning og afslapning, og jeg hvad masser af tid til at gå rundt og tale med folk, se rally, kommentere rally osv. Jeg har fået en masse konstruktive kommentarer og ideer, som bliver samlet og behandlet i rallyudvalget.

Mit hovedfokus var at følge juniorklassen, men jeg fik set en del andet, og det var en stor fornøjelse at se masser af flot hundearbejde, glæde sig over velfortjente succeser og ærgre sig sammen med førerne over ærgerlige fejl og andet. Der var to resultater jeg glædede mig ekstra meget over. Annie og Huni havde to meget fine gennemgange i Øvet klasse og endte som samlet nr. 3, det var så flot og jublen ville ingen ende tage.

Og så var der ikke mindst Christine og Tempo. Jeg så desværre kun deres første banegennemgang, som lignende noget til 99-100. Deres anden banegennemgang var ligesådan hørte jeg. De endte med 199 point – 1 point trukket på 2 prøver – og blev yderst velfortjente og meget populære vindere af championklassen! Amanda og jeg var enige om, at det var næsten lige så stort som selv at vinde 😉

Så var der juniorklassen. Jeg så alle 18 banegennemgange og det er så flot førerarbejde alle 4 førere udfører. Selvfølgelig gik Kimmie fantastisk med Embla og Wupti, selvfølgelig gik Mathilde fantastisk med Boogie (samlet mistede de 3 ekvipager 11 point på 6 baner). Men hvis jeg skal sige hvilken af de 4 førere der gjorde allerstørst indtryk, så var det Emma Binnerup, som gik med de to Finske Lapphunde Mera og Porthos. Hold da op en udvikling hun har gennemgået i forhold til tidligere gange jeg har set hende, det var bare en fornøjelse at se den kontakt hun har med begge hunde, og hun endte yderst fortjent som nr. 4 og 5. Også sidste deltager Caroline Møller gjorde det godt med sin border terrier Odin; I første runde var han slet ikke med, men i finalen var han superflot på.

Jeg håber alle juniorerne fortsætter i sporten, for hold da op et talent og de kan alle være topudøvere i rally om ikke ret mange år, hvis de fortsætter.

Så er der også kommet videoer fra i går! Amanda filmede alle Mathildes prøver, og her kommer de i kronologisk orden.












Ingen kommentarer: