tirsdag den 28. august 2018

HTM- og rallystarttræning

Foto: Lonni

Lonni og jeg havde aftalt at mødes til træning i Jersie kl. 16, og 2 timer fløj afsted med masser af hundesnak og lidt fokuseret træning. Jeg havde fornøjelsen at opleve ikke mindre end 3 af Lonni og Morgans programmer: FS1, HTM1 og HTM2.

Lille Bjørn og jeg gik HTM2-programmet to gange, første gang med belønning, anden gang uden. Her er Lonnis video:



Jeg er meget tilfreds med det meste, der er nogle overgange og et par positioner, der skal arbejdes med, og så skal jeg virkelig huske at starte endnu længere tilbage i forhold til dommerne.
Det er tæt på den udgave, vi skal vise om 10 dage.

Med Max arbejdede jeg med rallystarter. Annie har gjort nogle iagttagelser om Max’ slikken sig om munden når han går med Mathilde i forhold til når han går med mig. Så derfor ganske korte pas, indgang, klartegn ved startskiltet (en gren) og udføre en øvelse (ved ghettoblasteren) og så leg. Med lidt variationer. Her er nogle eksempler:









Jeg fortsætter med denne form for træning, for at få 120 % glæde i starterne.

Indimellem fik vi besøg af en skøn Kleiner münsterländer, heldigvis med halsbånd og navneskilt med telefonnummer, så en glad ejer kunne kort tid efter hente hende.

Tak til Lonni for superhyggelig og lærerig træning,

Ingen kommentarer: