torsdag den 23. august 2018

Ferie dag 21 – Bistromad & Rallyprøve


Den første halve dag var ren afslapning, og omfattede bl.a. et smut til Køge for at spise frokost på Odd-fellowgårdens Bistro, og en tur i det endnu engang mest fantastiske vand på Solrød Strand.

Jeg kørte ved 15-tiden til Stestrup og landede først hjemme lidt i 23, efter en hyggelig eftermiddag og aften med at dømme rallyprøver. Det var at støttearrangement for OEC-landsholdet, og hvis jeg skal være helt ærlig har jeg også sørget for papirarbejdet op til prøven og sørget for at resultaterne registreres, så er det ligesom en samlet pakke, jeg har bidraget med 😊 Kirsten synes det var lidt vildt at bruge en halv feriedag på det, men sådan er der så meget …

Jeg oplevede så meget flot hundearbejde i dag, og der var specielt en ekvipage, jeg var helt vild med: Signe Andersen og hendes Islandske Fårehund Lukka, som vandt ekspertklassen med 97 point. Man kunne se at de arbejdede i den perfekte boble. Og allerede efter 5 skilte kunne jeg mærke, at jeg begyndte at holde vejret og tænke på, at det skulle bare blive ved og ved. Det gjorde det heldigvis, der var en ommer på springvandet som var sidste skilt, men jeg vidste bare den ville lykkes. At opleve sådan en prøve er for mig noget af det bedste ved at være dommer.

Der var så meget andet flot, og jeg tør næsten ikke nævne nogen, når så mange burde nævnes. Men så alligevel.


I Juniorklasse var det fedt at opleve Zenja og Bylgjas debut, blændende samarbejde og 87 point med en 13’er på bakke, det var så flot. Mathilde og Boogie gik igen fantastisk, og vandt med 100 point, det var tredje prøve i træk med 100 point 😊

Der var Tina og Woodys debut i begynderklasse til 100 point. Sonja og Lemons 97 point i øvet klasse. Pia og Zazias 95 point og DKRLCH i ekspertklasse.

For ikke at tale om en fantastisk championklasse. Jeg var ikke selv helt tilfreds med placeringen af skiltene på den sidste del, og sammen med deltagere blev den justeret under banegennemgangen 😊
 

Jeg kunne nævne alle i klassen, men vil nøjes med Susanne og Annesines 80 point med en 13’er, Conni og Malous 85 point med en 10’er, Marieanne og Skyes debut i klassen med 90 point med en 10’er og Berith og Spirits 98 point og supercertifikat! Der er simpelthen så mange fantastiske ekvipager i championklassen generelt, det er vidunderligt at se, hvordan de præsterer på topniveau.

Der blev alene på rallydelen et overskud på godt 6.000 kr. til landsholdet, så det var også på den front en fin dag.

Ingen kommentarer: